TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Automatische reacties via Facebook Messenger

Als ondernemer/hovenier zijn er nog al wat communicatie kanalen die je bij moet houden. De klant verwacht verwacht veel van je. Vooral snelle reactie’s, want dat zijn ze gewend. Niet altijd makkelijk, maar soms zijn er praktische oplossingen. 

De ‘ouderwetse’ manier van communiceren is nog steeds de telefoon. Daarnaast zijn er vele andere te noemen als e-mail, sociale media (Facebook, Twitter, LinkedIN, Instagram, Pinterest, WhatsApp etc.). Een greep uit de meest voorkomende communicatiemiddelen voor een ondernemer. Sommige van deze middelen zijn weer onder te verdelen in subcategorieën. Jouw klant verwacht op zijn eigen voorkeurscommunicatiemiddel een juiste en tijdige reactie.

Automatische reacties instellen Facebook messenger

Maak je als ondernemer gebruik van Facebook dan heb je een Facebookbedrijfspagina. Onderdeel hiervan is de chat mogelijkheid Facebook Messenger. Jij bent druk aan het werk en hebt al voldoende uitdaging om (tijdig) te reageren op mail, laat staan via Facebook Messenger. Het gevolg kan zijn dat je een reactie van een klant mist. Dit zou zonde zijn. De klant verwacht een snelle reactie en er komt niks. Daar is een oplossing voor: automatisch antwoord op een Facebook Messengerbericht.

Geen zin om dit zelf te doen? Wij doen het graag voor je! Laat het mij weten (link email) en ik regel het voor je.

Hoe stel je dit zelf in?

Volg de stappen:

  • Stap 1: Ga naar je Facebookpagina
  • Stap 2: Klik bovenaan je scherm op instellingen
  • Stap 3: Klik onder algemeen op het kopje chatberichten
  • Stap 4: Zorg dat het vinkje aanstaat
  • Stap 5: Klik onder het kopje berichten en scroll naar Reactieassistent
  • Stap 6: Zet de expresreactie aan en indien het bericht aanpassen
  • Stap 7: Indien nodig, kan je een personalisatie toevoegen aan het bericht.

Vragen? Laat het me weten.

Heeft u vragen over dit artikel?

Ineke van Dijk

Multimedia vormgever

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Marketing

Rangorde op HovenierNederland.nl

Rangorde op HovenierNederland.nl

De rangorde van vermelding van hoveniers op HovenierNederland.nl wordt bepaald door een zogenaamd logaritme. Daarbij worden meegenomen: De zoekafstand (is in te stellen) Al dan niet met keurmerk (is in te stellen) Het aantal recensies Het gemiddelde cijfer Daarom kan...

Analyse consumentengedrag

Analyse consumentengedrag

Na het consumentengedrag van de afgelopen weken gevolgd te hebben konden wij een aantal constante factoren ontdekken. Bepaald gedrag onder de consumenten blijkt zeer stabiel, of neemt zelfs toe. Zo besteden ze steeds meer geld aan het klussen in en om het huis. Dit is...

Workshop Offline Marketing

Workshop Offline Marketing

Tijdens de TuinKeur klantendag 2019 gaf Lieuwe de workshop Offline marketing. De keuze om hier een workshop over te geven was vrij duidelijk nadat we gelezen hadden dat er wekelijks bijna 11 miljoen folders op de mat vallen, waarvan 80% van de lezer in actie komt....

Online vindbaarheid

Online vindbaarheid

Tijdens de TuinKeur klantendag heeft Tjark-Jan de workshop Online Vindbaarheid gegeven. We zetten alle speerpunten nog even voor je op een rijtje. De eerste vraag was: Maak je gebruik van Google My Business (Google mijn bedrijf)? 34% maakt geen gebruik hiervan of weet...

Online vindbaarheid van je bedrijf

Online vindbaarheid van je bedrijf

Iedereen wil goed gevonden worden op internet maar bijna niemand hoe je dit echt goed moet aanpakken. Bij TuinKeur ondersteunen wij onze TuinKeur-leden digitaal o.a. om beter gevonden te worden. We hebben hieronder in kort op een rijtje gezet wat wij voor je kunnen betekenen: Profielen aanmaken op meerdere websites. Wekelijkse berichten plaatsen op je […]

Mond tot mond reclame voor elke hovenier: de burenkaart

Burenkaarten Deze kaart doe je bij de buren van je klant in de brievenbus. Stel je voor in een stukje tekst en geef aan dat je met een tuinklus bezig bent bij de buren. Mochten ze overlast ondervinden, geef ze dan de gelegenheid contact op te nemen om het samen op te lossen. De kaart […]