Als ondernemer/hovenier zijn er nog al wat communicatie kanalen die je bij moet houden. De klant verwacht verwacht veel van je. Vooral snelle reactie’s, want dat zijn ze gewend. Niet altijd makkelijk, maar soms zijn er praktische oplossingen.
De ‘ouderwetse’ manier van communiceren is nog steeds de telefoon. Daarnaast zijn er vele andere te noemen als e-mail, sociale media (Facebook, Twitter, LinkedIN, Instagram, Pinterest, WhatsApp etc.). Een greep uit de meest voorkomende communicatiemiddelen voor een ondernemer. Sommige van deze middelen zijn weer onder te verdelen in subcategorieën. Jouw klant verwacht op zijn eigen voorkeurscommunicatiemiddel een juiste en tijdige reactie.
Automatische reacties instellen Facebook messenger
Maak je als ondernemer gebruik van Facebook dan heb je een Facebookbedrijfspagina. Onderdeel hiervan is de chat mogelijkheid Facebook Messenger. Jij bent druk aan het werk en hebt al voldoende uitdaging om (tijdig) te reageren op mail, laat staan via Facebook Messenger. Het gevolg kan zijn dat je een reactie van een klant mist. Dit zou zonde zijn. De klant verwacht een snelle reactie en er komt niks. Daar is een oplossing voor: automatisch antwoord op een Facebook Messengerbericht.
Geen zin om dit zelf te doen? Wij doen het graag voor je! Laat het mij weten (link email) en ik regel het voor je.
Hoe stel je dit zelf in?
Volg de stappen:
- Stap 1: Ga naar je Facebookpagina
- Stap 2: Klik bovenaan je scherm op instellingen
- Stap 3: Klik onder algemeen op het kopje chatberichten
- Stap 4: Zorg dat het vinkje aanstaat
- Stap 5: Klik onder het kopje berichten en scroll naar Reactieassistent
- Stap 6: Zet de expresreactie aan en indien het bericht aanpassen
- Stap 7: Indien nodig, kan je een personalisatie toevoegen aan het bericht.
Vragen? Laat het me weten.