TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Automatische reacties via Facebook Messenger

Als ondernemer/hovenier zijn er nog al wat communicatie kanalen die je bij moet houden. De klant verwacht verwacht veel van je. Vooral snelle reactie’s, want dat zijn ze gewend. Niet altijd makkelijk, maar soms zijn er praktische oplossingen. 

De ‘ouderwetse’ manier van communiceren is nog steeds de telefoon. Daarnaast zijn er vele andere te noemen als e-mail, sociale media (Facebook, Twitter, LinkedIN, Instagram, Pinterest, WhatsApp etc.). Een greep uit de meest voorkomende communicatiemiddelen voor een ondernemer. Sommige van deze middelen zijn weer onder te verdelen in subcategorieën. Jouw klant verwacht op zijn eigen voorkeurscommunicatiemiddel een juiste en tijdige reactie.

Automatische reacties instellen Facebook messenger

Maak je als ondernemer gebruik van Facebook dan heb je een Facebookbedrijfspagina. Onderdeel hiervan is de chat mogelijkheid Facebook Messenger. Jij bent druk aan het werk en hebt al voldoende uitdaging om (tijdig) te reageren op mail, laat staan via Facebook Messenger. Het gevolg kan zijn dat je een reactie van een klant mist. Dit zou zonde zijn. De klant verwacht een snelle reactie en er komt niks. Daar is een oplossing voor: automatisch antwoord op een Facebook Messengerbericht.

Geen zin om dit zelf te doen? Wij doen het graag voor je! Laat het mij weten (link email) en ik regel het voor je.

Hoe stel je dit zelf in?

Volg de stappen:

  • Stap 1: Ga naar je Facebookpagina
  • Stap 2: Klik bovenaan je scherm op instellingen
  • Stap 3: Klik onder algemeen op het kopje chatberichten
  • Stap 4: Zorg dat het vinkje aanstaat
  • Stap 5: Klik onder het kopje berichten en scroll naar Reactieassistent
  • Stap 6: Zet de expresreactie aan en indien het bericht aanpassen
  • Stap 7: Indien nodig, kan je een personalisatie toevoegen aan het bericht.

Vragen? Laat het me weten.

Heeft u vragen over dit artikel?

Ineke van Dijk

Multimedia vormgever

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Marketing

Kalender voor het nieuwe jaar; een mooi relatiegeschenk

Kalender voor het nieuwe jaar; een mooi relatiegeschenk

Tegenwoordig gaat alles digitaal. De ouderwetse agenda wordt steeds minder gebruikt. Je komt ze nog wel eens tegen, maar niet vaak meer. Gedurende het jaar betrap ik mijzelf er wel op dat ik onze TuinKeur bureaukalender wel vaak gebruik. Plannen van marketing activiteiten. In welke week zetten we de nieuwe sociale media campagne in? Wanneer […]

De kracht van online mond-tot-mond reclame

De kracht van online mond-tot-mond reclame

Waarom werken met online recensies?  Dit horen wij te vaak van hoveniers: ‘Wij doen niet aan marketing want wij krijgen ons werk door mond-tot-mond reclame.’ Wanneer u als ondernemer zo overtuigd bent van mond-tot-mond reclame, waarom doet u dit dan niet online? Voor hoveniers is er speciaal de website www.hoveniernederland.nl ontwikkeld.  Vijf redenen om dit te […]

Facebook berichten, hoe vaak?

Met meer dan 7 miljoen dagelijkse gebruikers in Nederland is Facebook een medium dat elke hovenier in zou moeten zetten. Deze dagelijkse gebruiker checkt zijn nieuwsoverzicht namelijk gemiddeld 14 keer per dag. Met steeds meer Facebook pagina’s is de concurrentie op de tijdlijn van de consument groot. Het juiste gebruik van Facebook is dan ook […]

Facebook: actualiteit nog nooit zo belangrijk!

Facebook: actualiteit nog nooit zo belangrijk!

Alweer enge tijd geleden heeft Facebook zijn algoritmes weer veranderd. Het was zo dat de eerste berichten op je tijdlijn met name bestonden uit berichten en reacties van je vrienden en pagina’s waar je de meeste interactie mee hebt. Op deze manier bleef je verbonden met de belangrijkste partijen om je heen. Hierdoor kon het zo zijn dat je een paar dagen later een […]

Facebook – Hoe, wat en waarom?

Facebook – Hoe, wat en waarom?

Een paar cijfers: Facebook heeft in Nederland ruim 9,2 miljoen geregistreerde accounts. Eind 2014 waren er 9,1 miljoen unieke bezoekers per maand (in Nederland). Ruim 90% van de 15 tot 39 jarigen gebruikt Facebook. In de categorie 40 tot 64 jaar 63%, tot 79 jaar oud 44% en de categorie 80+ zelfs nog 28%. Statistieken waar […]

Promotiemateriaal: genoeg voorraad?

Promotiemateriaal: genoeg voorraad?

Het tuinseizoen is weer begonnen!  Met het prachtige weer in het vroege voorjaar kom je al snel in de ‘tuinstemming’: plannen worden gemaakt en bij veel hoveniers stromen de offerteaanvragen binnen. Wij hameren met TuinKeur op het uitbrengen van een fysieke offerte welke persoonlijk bij de potentiële klant wordt bezorgd. De offerte zou in een offertemap moeten […]