Met meer dan 7 miljoen dagelijkse gebruikers in Nederland is Facebook een medium dat elke hovenier in zou moeten zetten. Deze dagelijkse gebruiker checkt zijn nieuwsoverzicht namelijk gemiddeld 14 keer per dag. Met steeds meer Facebook pagina’s is de concurrentie op de tijdlijn van de consument groot. Het juiste gebruik van Facebook is dan ook belangrijk.
Waar veel ondernemers helaas nog in de stand van het zenden zitten, zien we een duidelijke trend van interactie. Deze interactie wordt steeds belangrijker. Krijg je reactie op je pagina, reageer dan terug en ga de conversatie aan.
Een veel gestelde vraag die ik altijd krijg is hoe je kan groeien in het aantal volgers. Hierbij plaats ik graag de opmerking dat meer volgers niet automatisch meer succes betekend. Dit is heel wat anders.
- Nodig je privé vrienden uit om je pagina leuk te vinden
Via je pagina kan je eenvoudig je privé vrienden uitnodigen om je pagina leuk te vinden. Zie afbeelding. Dan hoef je privé niet alles meer van je pagina te delen (dit zie ik nog vaak).
- Ga adverteren!
Met budgetten v.a. 2 euro per dag kan je al heel gericht adverteren op facebook. Je kan een hele specifieke doelgroep bepaling doen. Zo maar een voorbeeld:
Doelgroepdetails:
- Locatie: Nederland: WOONPLAATS (+20 km)
- Interesses: Huis en tuin
- Uitgesloten connecties: Mensen uitsluiten die JE PAGINA leuk vinden
- Leeftijd: 18 – 65+
- Taal: Nederlands
- Mogelijk bereik: 52.000 personen
- Geschat dagelijks bereik: 570 – 1.500 personen op Facebook
Je kan zelf aangeven welk bedrag je wilt besteden!
Voorbeeld advertenties Facebook: