TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Facebook berichten, hoe vaak?

Met meer dan 7 miljoen dagelijkse gebruikers in Nederland is Facebook een medium dat elke hovenier in zou moeten zetten. Deze dagelijkse gebruiker checkt zijn nieuwsoverzicht namelijk gemiddeld 14 keer per dag. Met steeds meer Facebook pagina’s is de concurrentie op de tijdlijn van de consument groot. Het juiste gebruik van Facebook is dan ook belangrijk.

Waar veel ondernemers helaas nog in de stand van het zenden zitten, zien we een duidelijke trend van interactie. Deze interactie wordt steeds belangrijker. Krijg je reactie op je pagina, reageer dan terug en ga de conversatie aan.

Een veel gestelde vraag die ik altijd krijg is hoe je kan groeien in het aantal volgers. Hierbij plaats ik graag de opmerking dat meer volgers niet automatisch meer succes betekend. Dit is heel wat anders.

  1. Nodig je privé vrienden uit om je pagina leuk te vinden

Via je pagina kan je eenvoudig je privé vrienden uitnodigen om je pagina leuk te vinden. Zie afbeelding. Dan hoef je privé niet alles meer van je pagina te delen (dit zie ik nog vaak).

vrienden_uitnodigen

  1. Ga adverteren!

Met budgetten v.a. 2 euro per dag kan je al heel gericht adverteren op facebook. Je kan een hele specifieke doelgroep bepaling doen. Zo maar een voorbeeld:

Doelgroepdetails:

  • Locatie: Nederland: WOONPLAATS (+20 km)
  • Interesses: Huis en tuin
  • Uitgesloten connecties: Mensen uitsluiten die JE PAGINA leuk vinden
  • Leeftijd: 18 – 65+
  • Taal: Nederlands
  • Mogelijk bereik: 52.000 personen
  • Geschat dagelijks bereik: 570 – 1.500 personen op Facebook

Je kan zelf aangeven welk bedrag je wilt besteden!

 

Voorbeeld advertenties Facebook:

advertenties_facebook_bosman2

advertenties_facebook_bosman

Heeft u vragen over dit artikel?

Ineke van Dijk

Multimedia vormgever

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Marketing

Rangorde op HovenierNederland.nl

Rangorde op HovenierNederland.nl

De rangorde van vermelding van hoveniers op HovenierNederland.nl wordt bepaald door een zogenaamd logaritme. Daarbij worden meegenomen: De zoekafstand (is in te stellen) Al dan niet met keurmerk (is in te stellen) Het aantal recensies Het gemiddelde cijfer Daarom kan...

Analyse consumentengedrag

Analyse consumentengedrag

Na het consumentengedrag van de afgelopen weken gevolgd te hebben konden wij een aantal constante factoren ontdekken. Bepaald gedrag onder de consumenten blijkt zeer stabiel, of neemt zelfs toe. Zo besteden ze steeds meer geld aan het klussen in en om het huis. Dit is...

Workshop Offline Marketing

Workshop Offline Marketing

Tijdens de TuinKeur klantendag 2019 gaf Lieuwe de workshop Offline marketing. De keuze om hier een workshop over te geven was vrij duidelijk nadat we gelezen hadden dat er wekelijks bijna 11 miljoen folders op de mat vallen, waarvan 80% van de lezer in actie komt....

Online vindbaarheid

Online vindbaarheid

Tijdens de TuinKeur klantendag heeft Tjark-Jan de workshop Online Vindbaarheid gegeven. We zetten alle speerpunten nog even voor je op een rijtje. De eerste vraag was: Maak je gebruik van Google My Business (Google mijn bedrijf)? 34% maakt geen gebruik hiervan of weet...

Online vindbaarheid van je bedrijf

Online vindbaarheid van je bedrijf

Iedereen wil goed gevonden worden op internet maar bijna niemand hoe je dit echt goed moet aanpakken. Bij TuinKeur ondersteunen wij onze TuinKeur-leden digitaal o.a. om beter gevonden te worden. We hebben hieronder in kort op een rijtje gezet wat wij voor je kunnen betekenen: Profielen aanmaken op meerdere websites. Wekelijkse berichten plaatsen op je […]

Automatische reacties via Facebook Messenger

Als ondernemer/hovenier zijn er nog al wat communicatie kanalen die je bij moet houden. De klant verwacht verwacht veel van je. Vooral snelle reactie’s, want dat zijn ze gewend. Niet altijd makkelijk, maar soms zijn er praktische oplossingen.  De ‘ouderwetse’ manier van communiceren is nog steeds de telefoon. Daarnaast zijn er vele andere te noemen […]