TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Facebook berichten, hoe vaak?

Met meer dan 7 miljoen dagelijkse gebruikers in Nederland is Facebook een medium dat elke hovenier in zou moeten zetten. Deze dagelijkse gebruiker checkt zijn nieuwsoverzicht namelijk gemiddeld 14 keer per dag. Met steeds meer Facebook pagina’s is de concurrentie op de tijdlijn van de consument groot. Het juiste gebruik van Facebook is dan ook belangrijk.

Waar veel ondernemers helaas nog in de stand van het zenden zitten, zien we een duidelijke trend van interactie. Deze interactie wordt steeds belangrijker. Krijg je reactie op je pagina, reageer dan terug en ga de conversatie aan.

Een veel gestelde vraag die ik altijd krijg is hoe je kan groeien in het aantal volgers. Hierbij plaats ik graag de opmerking dat meer volgers niet automatisch meer succes betekend. Dit is heel wat anders.

  1. Nodig je privé vrienden uit om je pagina leuk te vinden

Via je pagina kan je eenvoudig je privé vrienden uitnodigen om je pagina leuk te vinden. Zie afbeelding. Dan hoef je privé niet alles meer van je pagina te delen (dit zie ik nog vaak).

vrienden_uitnodigen

  1. Ga adverteren!

Met budgetten v.a. 2 euro per dag kan je al heel gericht adverteren op facebook. Je kan een hele specifieke doelgroep bepaling doen. Zo maar een voorbeeld:

Doelgroepdetails:

  • Locatie: Nederland: WOONPLAATS (+20 km)
  • Interesses: Huis en tuin
  • Uitgesloten connecties: Mensen uitsluiten die JE PAGINA leuk vinden
  • Leeftijd: 18 – 65+
  • Taal: Nederlands
  • Mogelijk bereik: 52.000 personen
  • Geschat dagelijks bereik: 570 – 1.500 personen op Facebook

Je kan zelf aangeven welk bedrag je wilt besteden!

 

Voorbeeld advertenties Facebook:

advertenties_facebook_bosman2

advertenties_facebook_bosman

Heeft u vragen over dit artikel?

Ineke van Dijk

Multimedia vormgever

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Marketing

Het is DRUK, stop met promotie maken

Het is DRUK, stop met promotie maken

DRUK: Over promotie van je bedrijf, de zin en onzin van promotie in deze tijd, en de vele manieren van promotie kun je een boek schrijven. Laten we dat nu maar niet doen.   In onze WhatsApp groep ontstond onlangs een mooie discussie over de zin en onzin van promotie....

Je bedrijf in beeld met de Promotie Scan

Je bedrijf in beeld met de Promotie Scan

Zijn wij vindbaar? Doen we het goed met onze promotie? Zijn we goed zichtbaar? Vragen die je beantwoord kunt krijgen door een aanvraag te doen voor een Promotie Scan.    Een Promotie Scan geeft inzicht in vindbaarheid en zichtbaarheid.  Als bedrijf ben je naast je...

E-mail marketing voor je hoveniersbedrijf

E-mail marketing voor je hoveniersbedrijf

E-mail marketing voor je hoveniersbedrijf is een mogelijkheid om te communiceren met je clientèle. Je benadert jouw klanten op een directe manier, er zit niets of niemand tussen.  Een effectieve vorm van marketing is het versturen van een nieuwsbrief via de e-mail. ...

Gratis online beter gevonden worden?

Gratis online beter gevonden worden?

Om je lokale online vindbaarheid gratis te vergroten kan je hiervoor een Google Mijn Bedrijfspagina in gaan zetten.  Wanneer je online iets typt in het zoekveld van Google zoals: hovenier + plaats, is aan de rechterkant van de Googlepagina het getoonde bedrijf...

Gratis online succesvol!!

Gratis online succesvol!!

Online wordt er tegenwoordig veel gezocht naar een oplossing of dienst en in jullie geval naar een hovenier.  Er zijn verschillende manieren om online goed zichtbaar te zijn voor je doelgroep. De beste oplossing is om organisch te worden gevonden (SEO). Organisch is...

Promotie is investeren,  juist nu zaken goed gaan

Promotie is investeren, juist nu zaken goed gaan

Je hoeft het een hovenier niet uit te leggen. Een goede voorbereiding als basis en goede materialen bepalen het resultaat. Dit geldt ook voor een bedrijf.  Zichtbaar zijn en zichtbaar blijven zodat je klanten jouw bedrijf weten te vinden. Dit vraagt veel tijd en...