TuinKeur logo

Offerte via de mail of langsgaan voor een toelichting?

Offerte via de mail of langsgaan voor een toelichting?

Met slechts één druk op de knop kan eenvoudig een offerte voor een tuinplan worden verstuurd. Goedkoop en snel, dus gemakkelijk. Is het daarom dat zoveel hoveniers offertes via de e-mail sturen? Ook naar nieuwe klanten?

Is het misschien een tegenreactie op al die websites waar bezoekers simpel offertes kunnen aanvragen bij diverse bedrijven? Het verbaast me. Er zijn nog steeds teveel hoveniers die een offerte opmaken en alleen per e-mail verzenden naar een potentiële klant. En het excuus? ‘Ik heb het te druk, een offerte verzenden via de e-mail scheelt tijd!’

Maak persoonlijk contact met je klant. Een vakbekwaam hovenier is een hovenier die een offerte overtuigend en enthousiast uitlegt. Aan tafel. Mét de klant. Zo leg je de basis voor een langdurige relatie met de klant.

De kracht van een vakbekwame hovenier? De persoonlijke benadering. Vergeet e-mail, maak persoonlijk contact!

Reageren? Dat kan via LinkedIN op de TuinKeur groep.

jelle_westra_tuinkeur

Jelle Westra
Directeur Stichting TuinKeur
www.tuinkeur.nl

Heeft u vragen over dit artikel?

Jelle Westra
Bedrijfsadviseur

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Ondernemen

Regiobijeenkomsten TuinKeur 2024

Regiobijeenkomsten TuinKeur 2024

TuinKeur organiseert in 2024 in totaal 11 regiobijeenkomsten in heel Nederland. Dit jaar werken we niet met een presentatie, maar met een ‘losse agenda’. Zo is iedereen in de gelegenheid om zijn of haar mening te geven en ervaringen te delen. Daarnaast is natuurlijk...

Advies indexering voor 2024: 4,6%

Advies indexering voor 2024: 4,6%

Advies indexering voor 2024: De schok van de hoge inflatie 2022 verdwijnt: Consumenten weer kooplustig. Er is veel gezegd en geschreven over de hoge inflatie en het dalende consumenten- vertrouwen. We moeten oppassen dat we niet blijven hangen in negatieve gevoelens....

Workshop – Onze winst is onze toekomst

Workshop – Onze winst is onze toekomst

Als ondernemer in de hoveniersbranche voelt het soms alsof je in een achtbaan zit!Stijgende kosten, een tekort aan personeel én de gedachte dat de consument afhaakt.Wat is feit, wat is fictie? In het nieuwe boek ‘Onze winst is onze toekomst’ geeft Jelle Westra zijn...

Hovenierscoaching, zin of onzin?

Hovenierscoaching, zin of onzin?

Manco’s. Bekend is dat TuinKeur aan hovenierscoaching doet. Jelle Westra, bedrijfsadviseur bij TuinKeur, vertelt. ‘Ondernemer-zijn vraagt bepaalde vaardigheden die niet iedereen goed beheerst. Dat is logisch want op school leer je basisvaardigheden....

Terugblik regiobijeenkomsten

Terugblik regiobijeenkomsten

TuinKeur hield de afgelopen tijd regiobijeenkomsten met leden. In kleine groepjes, met andere hoveniers, de bedrijfsresultaten van het afgelopen jaar bespreken is een hele stap. Je stelt jezelf en je bedrijf kwetsbaar op. Na het analyseren van de digitale cijfers...