Offerte via de mail of langsgaan voor een toelichting?
Met slechts één druk op de knop kan eenvoudig een offerte voor een tuinplan worden verstuurd. Goedkoop en snel, dus gemakkelijk. Is het daarom dat zoveel hoveniers offertes via de e-mail sturen? Ook naar nieuwe klanten?
Is het misschien een tegenreactie op al die websites waar bezoekers simpel offertes kunnen aanvragen bij diverse bedrijven? Het verbaast me. Er zijn nog steeds teveel hoveniers die een offerte opmaken en alleen per e-mail verzenden naar een potentiële klant. En het excuus? ‘Ik heb het te druk, een offerte verzenden via de e-mail scheelt tijd!’
Maak persoonlijk contact met je klant. Een vakbekwaam hovenier is een hovenier die een offerte overtuigend en enthousiast uitlegt. Aan tafel. Mét de klant. Zo leg je de basis voor een langdurige relatie met de klant.
De kracht van een vakbekwame hovenier? De persoonlijke benadering. Vergeet e-mail, maak persoonlijk contact!
Reageren? Dat kan via LinkedIN op de TuinKeur groep.
Jelle Westra
Directeur Stichting TuinKeur
www.tuinkeur.nl