TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Stress en Kwalitijd

Stress en Kwalitijd: De tuin moet gisteren af; de spullen daarvoor nog vandaag geleverd. Een belangrijke tip wanneer je je door anderen gehaast en opgejaagd voelt is juist in de vertraging te gaan. Dat is lastig omdat vertragen een tegennatuurlijke reactie is: gejaagdheid van anderen doet ook bij ons letterlijk de hartslag omhooggaan en de neiging is ook zelf nog harder te lopen. Maar blijf (letterlijk) rustig ademhalen en leg de klant uit dat je je best doet en het afleveren van een mooie tuin met mooie spullen de nodige tijd kost oftewel Stress en Kwalitijd. Dus zeg niet: ik zal alles zo snel mogelijk voor elkaar maken, maar geef aan: kwaliteit kost tijd. Onder elkaar noemen we dat: kwalitijd.

Stress en Kwalitijd

Meer Ondernemerschap

Impressie workshopavond TuinKeur 2022

Impressie workshopavond TuinKeur 2022

Het is inmiddels een bekend gegeven: TuinKeur gaat jaarlijks op reis door Nederland met workshops om de hoveniers in onze branche een spiegel voor te houden. Op dit moment zijn er 14 bijeenkomsten...

Lees meer
Schrijf & Win 2022 – Winnaars oktober

Schrijf & Win 2022 – Winnaars oktober

Schrijf & Win winnaars oktober: In 2022 maakt jouw klant en jij met één recensie het hele jaar kans op een taart! De enige voorwaarde om kans te maken is een recensie schrijven over de diensten...

Lees meer
Grote verschillen cijfers en bedrijfsresultaten 2021

Grote verschillen cijfers en bedrijfsresultaten 2021

Westra: ‘Iedereen die ondernemer is en met hart en ziel werkt in en voor zijn bedrijf, is nieuwsgierig. Nieuwsgierig naar vooral: hoe doe ik het, hoe doet mijn team het ten opzichte van de branche? Een eigen bedrijf starten is voor velen een wens en afgelopen jaren hebben we dan ook een sterke groei gezien in het aantal startende bedrijven. Met TuinKeur hebben we inmiddels een zogenaamde benchmark (een bak met cijfers van heel veel verschillende bedrijven) opgebouwd die we (natuurlijk anoniem) kunnen gebruiken om bedrijven te ondersteunen. Immers, een bedrijf met goede resultaten kan goede kwaliteit leveren. Nu en in de toekomst.

Lees meer
Schrijf & Win 2022 – Winnaars september

Schrijf & Win 2022 – Winnaars september

Schrijf & Win winnaars september: In 2022 maakt jouw klant en jij met één recensie het hele jaar kans op een taart! De enige voorwaarde om kans te maken is een recensie schrijven over de...

Lees meer
Wilco Thomassen

Wilco Thomassen

.,Knetterdruk! Het is eigenlijk al­tijd druk, maar dit voorjaar was het echt niet normaal. Aan alle kanten werd er aan je getrokken. Ik denk dat de mensen nog wat geld over hadden van de afgelo­pen twee coronajaren, want het kon niet op. Wel heb ik het gevoel dat alles langzaam weer iets normaler wordt en dat mensen voorzichtiger worden door de stij­gende rente en inflatie.”

Lees meer
Schrijf & Win 2022 – Winnaars augustus

Schrijf & Win 2022 – Winnaars augustus

Schrijf & Win winnaars augustus: In 2022 maakt jouw klant en jij met één recensie het hele jaar kans op een taart! De enige voorwaarde om kans te maken is een recensie schrijven over de diensten...

Lees meer
Terugblik Klantendag 2022

Terugblik Klantendag 2022

Voor leden van TuinKeur werd op vrijdag 23 september de jaarlijkse Klantendag gehouden. In het pittoreske Ruinen, woonplaats van Jelle Westra, kwamen ruim 100 bezoekers uit 80 bedrijven bijeen om...

Lees meer
Schrijf & Win 2022 – Winnaars juli

Schrijf & Win 2022 – Winnaars juli

Schrijf & Win winnaars juli: In 2022 maakt jouw klant en jij met één recensie het hele jaar kans op een taart! De enige voorwaarde om kans te maken is een recensie schrijven over de diensten van...

Lees meer

Heeft u vragen over dit artikel?

Jelle Westra
Bedrijfsadviseur

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Ondernemen

Consumenten zijn altijd op zoek naar vernieuwing

Consumenten zijn altijd op zoek naar vernieuwing

Er is geen etalage in de winkelstraat die jaar in jaar uit hetzelfde beeld laat zien. De etalage is immers juist bedoeld om klanten met de nieuwe collectie of nieuwe producten te verleiden, want stilstand is achteruitgang Stilstand is achteruitgang voor je bedrijf en...

Indexatie prijzen 2021

Indexatie prijzen 2021

‘Met welk percentage gaan we onze prijzen aanpassen in 2021?’ Deze vraag hebben wij al meerdere malen gehoord. In ons advies indexatie 2021 gaan we uit van een aantal zaken: De relatie met de CPI (Consumentenprijsindex) die bekend is tot en met oktober 2020 brengen...

Hovenier in Beeld – Williams Garden

Hovenier in Beeld – Williams Garden

​In deze video zie je het interview met William de Hek van Williams Garden. Benieuwd naar zijn bedrijf? Bekijk zijn website: https://williamsgarden.nl/   Jelle, bedrijfsadviseur van TuinKeur, reist regelmatig Nederland af om te praten met verschillende hoveniers. Soms...

Bedrijfscoachingstraject is een aanrader voor hoveniers!

Bedrijfscoachingstraject is een aanrader voor hoveniers!

Bij De Groene Vingers in Arnhem hebben ze het druk, heel erg druk. Dat betekent soms een crisis in de planning. Want met flinke wachtrijen moet er goed vooruit worden gepland. ‘Gelukkig zijn mensen wel bereid om wat langer te wachten op een nieuwe tuin’, aldus Erik...

Verdien je wel genoeg?

Verdien je wel genoeg?

Elk jaar lees ik weer de persberichten over 'meer omzet' en dat schuurt bij mij. Niet omdat ik niemand ‘meer omzet’ gun maar vanwege alle aandacht over omzet. De focus op wat er wordt verdiend wordt wat mij betreft de norm. Het is opvallend hoe weinig cijfers uit de...

Workshop 2023  ‘Bewust Bekwaam worden’

Workshop 2023 ‘Bewust Bekwaam worden’

Dit is wat Jelle Westra doet: met zijn bedrijf, TuinKeur, ondersteunt hij hoveniers in heel het land praktisch maar ook coachend. Met zijn jarenlange ervaring in de economische- en hovenierssector heeft hij snel inzicht in bedrijven en hun ondernemers. ‘Wij ontvangen...