TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Stress en Kwalitijd

Stress en Kwalitijd: De tuin moet gisteren af; de spullen daarvoor nog vandaag geleverd. Een belangrijke tip wanneer je je door anderen gehaast en opgejaagd voelt is juist in de vertraging te gaan. Dat is lastig omdat vertragen een tegennatuurlijke reactie is: gejaagdheid van anderen doet ook bij ons letterlijk de hartslag omhooggaan en de neiging is ook zelf nog harder te lopen. Maar blijf (letterlijk) rustig ademhalen en leg de klant uit dat je je best doet en het afleveren van een mooie tuin met mooie spullen de nodige tijd kost oftewel Stress en Kwalitijd. Dus zeg niet: ik zal alles zo snel mogelijk voor elkaar maken, maar geef aan: kwaliteit kost tijd. Onder elkaar noemen we dat: kwalitijd.

Stress en Kwalitijd

Meer Ondernemerschap

Schrijf & Win 2022 – Winnaars oktober

Schrijf & Win 2022 – Winnaars oktober

Schrijf & Win winnaars oktober: In 2022 maakt jouw klant en jij met één recensie het hele jaar kans op een taart! De enige voorwaarde om kans te maken is een recensie schrijven over de diensten...

Lees meer
Grote verschillen cijfers en bedrijfsresultaten 2021

Grote verschillen cijfers en bedrijfsresultaten 2021

Westra: ‘Iedereen die ondernemer is en met hart en ziel werkt in en voor zijn bedrijf, is nieuwsgierig. Nieuwsgierig naar vooral: hoe doe ik het, hoe doet mijn team het ten opzichte van de branche? Een eigen bedrijf starten is voor velen een wens en afgelopen jaren hebben we dan ook een sterke groei gezien in het aantal startende bedrijven. Met TuinKeur hebben we inmiddels een zogenaamde benchmark (een bak met cijfers van heel veel verschillende bedrijven) opgebouwd die we (natuurlijk anoniem) kunnen gebruiken om bedrijven te ondersteunen. Immers, een bedrijf met goede resultaten kan goede kwaliteit leveren. Nu en in de toekomst.

Lees meer
Schrijf & Win 2022 – Winnaars september

Schrijf & Win 2022 – Winnaars september

Schrijf & Win winnaars september: In 2022 maakt jouw klant en jij met één recensie het hele jaar kans op een taart! De enige voorwaarde om kans te maken is een recensie schrijven over de...

Lees meer
Wilco Thomassen

Wilco Thomassen

.,Knetterdruk! Het is eigenlijk al­tijd druk, maar dit voorjaar was het echt niet normaal. Aan alle kanten werd er aan je getrokken. Ik denk dat de mensen nog wat geld over hadden van de afgelo­pen twee coronajaren, want het kon niet op. Wel heb ik het gevoel dat alles langzaam weer iets normaler wordt en dat mensen voorzichtiger worden door de stij­gende rente en inflatie.”

Lees meer
Vraag het Lieuwe. Klimmer voor balkon

Vraag het Lieuwe. Klimmer voor balkon

Lieuwe Westra werkte jarenlang als hovenier voordat hij tuinadviseur werd bij TuinKeur. In elke editie van TuinSeizoen beantwoordt hij tuinvragen van lezers. Heb je een vraag voor hem? Mail deze dan...

Lees meer
Vraag het Lieuwe. Zaaddozen gladiolen.

Vraag het Lieuwe. Zaaddozen gladiolen.

Lieuwe Westra werkte jarenlang als hovenier voordat hij tuinadviseur werd bij TuinKeur. In elke editie van TuinSeizoen beantwoordt hij tuinvragen van lezers. Heb je een vraag voor hem? Mail deze dan...

Lees meer
Schrijf & Win 2022 – Winnaars augustus

Schrijf & Win 2022 – Winnaars augustus

Schrijf & Win winnaars augustus: In 2022 maakt jouw klant en jij met één recensie het hele jaar kans op een taart! De enige voorwaarde om kans te maken is een recensie schrijven over de diensten...

Lees meer
Terugblik Klantendag 2022

Terugblik Klantendag 2022

Voor leden van TuinKeur werd op vrijdag 23 september de jaarlijkse Klantendag gehouden. In het pittoreske Ruinen, woonplaats van Jelle Westra, kwamen ruim 100 bezoekers uit 80 bedrijven bijeen om...

Lees meer

Heeft u vragen over dit artikel?

Jelle Westra
Bedrijfsadviseur

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Ondernemen

Rendement telt, juist nu

Rendement telt, juist nu

Ondanks de Corona situatie kunnen wij in onze branche gelukkig nog volop aan de slag.Diverse andere bedrijven en branches worden hard getroffen terwijl wij in de drukte van het seizoen zitten. En toch knaagt er een gevoel van ‘onrust’. De vraag is wat er straks gaat...

Advies aan hoveniers: licht je offerte toe!

Advies aan hoveniers: licht je offerte toe!

Goed communiceren is belangrijk. Wat je zegt, wat je bedoelt en hoe het overkomt, het kan bron van vermaak of juist ergernis zijn. Anderzijds kunnen gesproken woorden nuanceren en benadrukken. Daarom heeft TuinKeur het advies voor hoveniers: licht je offerte toe! De...

Slim werken levert hoveniers geld op!

Slim werken levert hoveniers geld op!

Omzet maken is voor de meeste bedrijven met het huidige werkaanbod geen kunst. Maar je moet de uren wel schrijven. En daarbij een verantwoorde prijs berekenen. Uit cijfers weten we dat dit lang niet altijd gebeurt. Waar dat wel gebeurt, vaak na coaching van hoveniers,...

Arbeidsongeschiktheid en verzekering zelfstandige

In mijn gesprekken met hoveniers heb ik het regelmatig over de arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV). Menig hovenier, die nog geen AOV heeft afgesloten, worstelt bij het maken van een keuze. Veelgehoorde redenen om geen verzekering af te sluiten zijn ‘Wat kan mij nou gebeuren, ik ben nog jong!’, ‘In mijn huidige bedrijfssituatie te duur’ of ‘Ik heb […]

3 tips voor meer winst

3 tips voor meer winst

  Prima omzet, maar hoe zit het met de winst? Heb je een lekkere omzet gedraaid vorig jaar? Gefeliciteerd! Maar hoe zit het met de winst? 3 tips voor meer winst voor hoveniers: Beter facturabele uren Uit onze benchmark blijkt dat 70 procent van de hoveniers hun urenregistratie (en dus facturatie) kan verbeteren. Kijk bijvoorbeeld […]