TuinKeur logo

Stress en Kwalitijd

Stress en Kwalitijd: De tuin moet gisteren af; de spullen daarvoor nog vandaag geleverd. Een belangrijke tip wanneer je je door anderen gehaast en opgejaagd voelt is juist in de vertraging te gaan. Dat is lastig omdat vertragen een tegennatuurlijke reactie is: gejaagdheid van anderen doet ook bij ons letterlijk de hartslag omhooggaan en de neiging is ook zelf nog harder te lopen. Maar blijf (letterlijk) rustig ademhalen en leg de klant uit dat je je best doet en het afleveren van een mooie tuin met mooie spullen de nodige tijd kost oftewel Stress en Kwalitijd. Dus zeg niet: ik zal alles zo snel mogelijk voor elkaar maken, maar geef aan: kwaliteit kost tijd. Onder elkaar noemen we dat: kwalitijd.

Stress en Kwalitijd

Meer Ondernemerschap

In de tuin van Jelle. Pergola aanleggen.

In de tuin van Jelle. Pergola aanleggen.

Mei is een periode waarin de tuin weer helemaal tot leven komt. Het groen knettert weer de grond uit. Het gaat heel hard! In juni zijn er de Open Tuinen dagen van Groei&Bloei, en wij doen eraan...

Lees meer
Schrijf & Win 2022 – Winnaars april

Schrijf & Win 2022 – Winnaars april

Schrijf & Win winnaars april: In 2022 maakt jouw klant en jij met één recensie het hele jaar kans op een taart! De enige voorwaarde om kans te maken is een recensie schrijven over de diensten...

Lees meer
Schrijf & Win 2022 – Winnaars maart

Schrijf & Win 2022 – Winnaars maart

Schrijf & Win winnaars maart: In 2022 maakt jouw klant en jij met één recensie het hele jaar kans op een taart! De enige voorwaarde om kans te maken is een recensie schrijven over de diensten...

Lees meer
Schrijf & Win 2022 – Winnaars januari

Schrijf & Win 2022 – Winnaars januari

Schrijf & Win winnaars januari: In 2022 maakt jouw klant en jij met één recensie het hele jaar kans op een taart! De enige voorwaarde om kans te maken is een recensie schrijven over de diensten...

Lees meer
In de tuin van Jelle. Wilgen knotten

In de tuin van Jelle. Wilgen knotten

Wilgen knotten: We gaan weer een mooi tuin seizoen tegemoet. Het begint te kriebelen. De dagen worden iets langer. Nu ongeveer 18.00 uur voordat het Grote Licht uitgaat.Je merkt ook al dat we de...

Lees meer
De 5 zekerheden van een TuinKeur hovenier

De 5 zekerheden van een TuinKeur hovenier

Bent u op zoek naar een hovenier?Een TuinKeur-hovenier garandeert u kwaliteit. Met een TuinKeur-hovenier bent u er van verzekerd dat u een hovenier kiest die zijn werk professioneel en efficiënt...

Lees meer

Heeft u vragen over dit artikel?

Jelle Westra
Bedrijfsadviseur

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Ondernemen

Hoe komen hoveniers aan klanten?

De meest gestelde vraag aan TuinKeur ‘Hoe kom ik aan klanten?’ Nieuwe klanten werven is niet eenvoudig. Iedereen is op zoek naar de gouden formule, terwijl we weten dat deze niet bestaat. Bij het werven van nieuwe klanten moet echt alles kloppen. Wat betekent dit? Het belangrijkste is dat je als hovenier visie hebt. Visie? Je moet weten […]

Klanten voor je winnen!

Klanten voor je winnen!

Klanten voor je winnen. De hoveniersbranche is vooral een mannenwereld. Wij ‘mannen’ doen niet aan voelen, wij zijn van de feiten! Een benadering die gepaard gaat met ‘voelen’ is al snel onzin. Onzin mannen! Door de crisis is niet alleen de markt veranderd maar ook de consument. En de consument wil geen sobere cijfertjes en […]

Laat je niet afremmen

Laat je niet afremmen

Laat je niet afremmen We zijn de hele dag druk. Veel doen we zonder er bij stil te staan. Het grootste deel van onze handelingen zijn dan ook onbewust. Heb je er weleens bij stil gestaan hoeveel we automatisch doen? Maar liefst 95 procent! Met al dat automatische handelen maken we het onszelf moeilijk. Het […]

Meerwaarde van het hoveniersvak

Meerwaarde van het hoveniersvak

Meerwaarde van het hoveniersvak. Wat geeft het hoveniersvak zijn meerwaarde? Je kunt antwoorden: ‘Een goede hovenier heeft vakdiploma’s, plantenkennis, commerciële capaciteiten en het liefst een combinatie van dit alles.’ Maar ziet een klant dit aan je? Dit zijn antwoorden die hij of zij pas ziet als je aan het werk bent. Wat een klant wel […]

Verander in een doener!

Verander in een doener! Wat we elke dag doen, daar denken we weinig over na. Veel gaat vanzelf. Of denk je nog diep na als je koffie moet zetten of autorijdt? We worden gevormd door ervaringen die we vanaf jongs af aan dagelijks herhalen. Toch raken we snel uitgekeken als er niets nieuws is. Een […]

Offerte via de mail of langsgaan voor een toelichting?

Offerte via de mail of langsgaan voor een toelichting? Met slechts één druk op de knop kan eenvoudig een offerte voor een tuinplan worden verstuurd. Goedkoop en snel, dus gemakkelijk. Is het daarom dat zoveel hoveniers offertes via de e-mail sturen? Ook naar nieuwe klanten? Is het misschien een tegenreactie op al die websites waar […]