TuinKeur logo

Klanten voor je winnen!

Klanten voor je winnen.

De hoveniersbranche is vooral een mannenwereld. Wij ‘mannen’ doen niet aan voelen, wij zijn van de feiten! Een benadering die gepaard gaat met ‘voelen’ is al snel onzin.

Onzin mannen! Door de crisis is niet alleen de markt veranderd maar ook de consument. En de consument wil geen sobere cijfertjes en opsommingen, de consument wil beleving.

Wat wil de consument van een hovenier?

De consument wil:

  • Overtuigd worden. Waarom zou de consument voor jou kiezen?
  • Helder benaderd worden. Tijd is geld! De aandachtspanne is kort! Wees helder in je klantbenadering.
  • Bevestigd worden in zijn keuze. Laat zien waarom jij een vakbekwame hovenier bent die de kwaliteit kan leveren waar de klant om vraagt.

Samenvattend: De consument wil een hovenier die moeite doet voor zijn klanten. Het is niet meer voldoende om alleen te zeggen ‘Wij zijn een vakbekwame hovenier’ of ‘Wij werken met eersteklas mensen en materialen’. Wie alleen maar praat maar niet handelt, staat stil!

Een gouden tip

Ga in op de beleving van de consument. Kom niet met een offerte met een kale opsomming van feiten en cijfers. Het is geen proefwerk! In de huidige manier van communiceren komt veel meer gevoel, dus beleving, en beeldtaal te pas. Beeldtaal zijn bijvoorbeeld foto’s en goed ontworpen folders, flyers en offertes. Maak dus een offerte die inspeelt op de beleving van de consument. Met zo’n offerte bereik je zoveel meer! Beschrijf in de offerte wat je doet en waarom je het doet. Laat als hovenier zien waarin je je onderscheidt van andere hoveniers. Speel in op de belangen en wensen van de consument en neem je klant mee in jouw enthousiasme.

Met deze commerciële offerte die inspeelt op de beleving van klant laat je als hovenier zien dat je mee verandert in de nieuwe kansen die de markt door de crisis biedt.

jelle_westra_tuinkeur

Jelle Westra
Directeur Stichting TuinKeur
www.tuinkeur.nl

Heeft u vragen over dit artikel?

Jelle Westra
Bedrijfsadviseur

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Ondernemen

Jelle Westra genomineerd voor Greenfluencer 2024

Jelle Westra genomineerd voor Greenfluencer 2024

'Succes is 80 procent ondernemersvaardigheid en 20 procent vakmanschap' Jelle Westra, directeur van Tuinkeur, heeft een duidelijke missie: hoveniers helpen om niet alleen vakbekwaam te zijn, maar ook succesvol ondernemer te worden. Met zijn directe aanpak en focus op...

Prijsindexatie 2025

Prijsindexatie 2025

Advies indexering met ingang van 1 januari 2025  5,3%. Terugkijkend op 2024 hebben we te maken met een inflatie die ondanks eerdere (lagere) verwachtingen van de overheid ( zie https://www.rijksfinancien.nl/voorjaarsnota/2024) uitkomt rond de 3,8%. De cao voor onze...

In 2025 geen boetes bij handhaving schijnzelfstandigheid

In 2025 geen boetes bij handhaving schijnzelfstandigheid

De Belastingdienst gaat vanaf 1 januari 2025 weer volledig handhaven bij organisaties die werken met mensen die volgens de wet eigenlijk in loondienst horen. Wel worden er over het kalenderjaar 2025 nog geen boetes opgelegd. Dit geldt voor zowel verzuim- als...

Advies indexering voor 2024: 4,6%

Advies indexering voor 2024: 4,6%

Advies indexering voor 2024: De schok van de hoge inflatie 2022 verdwijnt: Consumenten weer kooplustig. Er is veel gezegd en geschreven over de hoge inflatie en het dalende consumenten- vertrouwen. We moeten oppassen dat we niet blijven hangen in negatieve gevoelens....

Workshop – Onze winst is onze toekomst

Workshop – Onze winst is onze toekomst

Als ondernemer in de hoveniersbranche voelt het soms alsof je in een achtbaan zit!Stijgende kosten, een tekort aan personeel én de gedachte dat de consument afhaakt.Wat is feit, wat is fictie? In het nieuwe boek ‘Onze winst is onze toekomst’ geeft Jelle Westra zijn...