TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Klanten voor je winnen!

Klanten voor je winnen.

De hoveniersbranche is vooral een mannenwereld. Wij ‘mannen’ doen niet aan voelen, wij zijn van de feiten! Een benadering die gepaard gaat met ‘voelen’ is al snel onzin.

Onzin mannen! Door de crisis is niet alleen de markt veranderd maar ook de consument. En de consument wil geen sobere cijfertjes en opsommingen, de consument wil beleving.

Wat wil de consument van een hovenier?

De consument wil:

  • Overtuigd worden. Waarom zou de consument voor jou kiezen?
  • Helder benaderd worden. Tijd is geld! De aandachtspanne is kort! Wees helder in je klantbenadering.
  • Bevestigd worden in zijn keuze. Laat zien waarom jij een vakbekwame hovenier bent die de kwaliteit kan leveren waar de klant om vraagt.

Samenvattend: De consument wil een hovenier die moeite doet voor zijn klanten. Het is niet meer voldoende om alleen te zeggen ‘Wij zijn een vakbekwame hovenier’ of ‘Wij werken met eersteklas mensen en materialen’. Wie alleen maar praat maar niet handelt, staat stil!

Een gouden tip

Ga in op de beleving van de consument. Kom niet met een offerte met een kale opsomming van feiten en cijfers. Het is geen proefwerk! In de huidige manier van communiceren komt veel meer gevoel, dus beleving, en beeldtaal te pas. Beeldtaal zijn bijvoorbeeld foto’s en goed ontworpen folders, flyers en offertes. Maak dus een offerte die inspeelt op de beleving van de consument. Met zo’n offerte bereik je zoveel meer! Beschrijf in de offerte wat je doet en waarom je het doet. Laat als hovenier zien waarin je je onderscheidt van andere hoveniers. Speel in op de belangen en wensen van de consument en neem je klant mee in jouw enthousiasme.

Met deze commerciële offerte die inspeelt op de beleving van klant laat je als hovenier zien dat je mee verandert in de nieuwe kansen die de markt door de crisis biedt.

jelle_westra_tuinkeur

Jelle Westra
Directeur Stichting TuinKeur
www.tuinkeur.nl

Heeft u vragen over dit artikel?

Jelle Westra
Bedrijfsadviseur

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Ondernemen

Regiobijeenkomsten 2023

Regiobijeenkomsten 2023

We gaan weer regiobijeenkomsten houden! Wat voor invloed heb jij als ondernemer op bedrijfsresultaten? In kleine kring van TuinKeur leden spreken we over onze cijfers. Uitgangspunt van deelname aan deze bijeenkomst is dat iedere deelnemer zijn cijfers (2021 of 2022...

Prijsindexatie 2023

Prijsindexatie 2023

Prijsindexatie 2023 hoveniersbedrijven.   TuinKeur adviseert hoveniersbedrijven een indexatie van +9,8% door te voeren. Al enige jaren voorziet TuinKeur zijn leden van een advies dat overigens ook door derden in de branche wordt gebruikt. Het doel is om te bevorderen...

Impressie workshopavond TuinKeur 2022

Impressie workshopavond TuinKeur 2022

Het is inmiddels een bekend gegeven: TuinKeur gaat jaarlijks op reis door Nederland met workshops om de hoveniers in onze branche een spiegel voor te houden. Op dit moment zijn er 14 bijeenkomsten in heel Nederland gepland, zodat iedere hovenier in zijn of haar regio...

Grote verschillen cijfers en bedrijfsresultaten 2021

Grote verschillen cijfers en bedrijfsresultaten 2021

Westra: ‘Iedereen die ondernemer is en met hart en ziel werkt in en voor zijn bedrijf, is nieuwsgierig. Nieuwsgierig naar vooral: hoe doe ik het, hoe doet mijn team het ten opzichte van de branche? Een eigen bedrijf starten is voor velen een wens en afgelopen jaren hebben we dan ook een sterke groei gezien in het aantal startende bedrijven. Met TuinKeur hebben we inmiddels een zogenaamde benchmark (een bak met cijfers van heel veel verschillende bedrijven) opgebouwd die we (natuurlijk anoniem) kunnen gebruiken om bedrijven te ondersteunen. Immers, een bedrijf met goede resultaten kan goede kwaliteit leveren. Nu en in de toekomst.

Bedrijfsresultaat heeft direct te maken met kwaliteit en andersom

Bedrijfsresultaat heeft direct te maken met kwaliteit en andersom

Een mooie reactie onlangs via LinkedIn: 'Ik dacht dat Tuinkeur zich bezighield met kwaliteit en niet met het verbeteren van het bedrijfsresultaat.' Tja, dat is zeker waar. De reactie daarop van Jelle Westra, directeur van Tuinkeur: 'Als we topkwaliteit willen leveren...

TuinKeur: klankbord voor de ondernemende hovenier

TuinKeur: klankbord voor de ondernemende hovenier

Na 15 jaar is wel duidelijk dat TuinKeur het klankbord is voor de ondernemende hovenier.   Persoonlijk en op maat, passend bij jouw bedrijf, helpen we je bij het ondernemen. Want ondernemer zijn is meer dan hard werken in de tuin. Het is de rompslomp er omheen die het...