TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Klanten voor je winnen!

Klanten voor je winnen.

De hoveniersbranche is vooral een mannenwereld. Wij ‘mannen’ doen niet aan voelen, wij zijn van de feiten! Een benadering die gepaard gaat met ‘voelen’ is al snel onzin.

Onzin mannen! Door de crisis is niet alleen de markt veranderd maar ook de consument. En de consument wil geen sobere cijfertjes en opsommingen, de consument wil beleving.

Wat wil de consument van een hovenier?

De consument wil:

  • Overtuigd worden. Waarom zou de consument voor jou kiezen?
  • Helder benaderd worden. Tijd is geld! De aandachtspanne is kort! Wees helder in je klantbenadering.
  • Bevestigd worden in zijn keuze. Laat zien waarom jij een vakbekwame hovenier bent die de kwaliteit kan leveren waar de klant om vraagt.

Samenvattend: De consument wil een hovenier die moeite doet voor zijn klanten. Het is niet meer voldoende om alleen te zeggen ‘Wij zijn een vakbekwame hovenier’ of ‘Wij werken met eersteklas mensen en materialen’. Wie alleen maar praat maar niet handelt, staat stil!

Een gouden tip

Ga in op de beleving van de consument. Kom niet met een offerte met een kale opsomming van feiten en cijfers. Het is geen proefwerk! In de huidige manier van communiceren komt veel meer gevoel, dus beleving, en beeldtaal te pas. Beeldtaal zijn bijvoorbeeld foto’s en goed ontworpen folders, flyers en offertes. Maak dus een offerte die inspeelt op de beleving van de consument. Met zo’n offerte bereik je zoveel meer! Beschrijf in de offerte wat je doet en waarom je het doet. Laat als hovenier zien waarin je je onderscheidt van andere hoveniers. Speel in op de belangen en wensen van de consument en neem je klant mee in jouw enthousiasme.

Met deze commerciële offerte die inspeelt op de beleving van klant laat je als hovenier zien dat je mee verandert in de nieuwe kansen die de markt door de crisis biedt.

jelle_westra_tuinkeur

Jelle Westra
Directeur Stichting TuinKeur
www.tuinkeur.nl

Heeft u vragen over dit artikel?

Jelle Westra
Bedrijfsadviseur

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Ondernemen

Tarieven voorbereiden op 2022!

Tarieven voorbereiden op 2022!

Tarieven voorbereiden: TuinKeur-hoveniers, zo blijkt in de praktijk, willen graag geadviseerd worden als het gaat om de nieuwe uurtarieven voor 2022. Daarnaast vraagt menigeen zich af hoe hij om moet gaan met de prijzen voor materialen. In de praktijk zijn uurprijzen...

Prijsindexatie 2022

Prijsindexatie 2022

Prijsindexatie 2022: Als ondernemer is het belangrijk om vooruit te kijken, vooral als het gaat om het bepalen van het uurtarief voor het komende jaar. Met welk percentage moet je je prijzen aanpassen? Om het prijsindexatie advies 2022 te kunnen bepalen, hebben we als...

Offerte hanteren of werkelijk gemaakte uren?

Offerte hanteren of werkelijk gemaakte uren?

Offerte hanteren: Is het op dit moment wenselijk om offertes te maken met een vaste prijs? Gezien de prijsontwikkelingen van de afgelopen maanden zal iedereen het met me eens zijn dat dit niet zonder risico is. Maar onder druk van de klant die graag een ‘bedrag’ ziet...

Stress en Kwalitijd

Stress en Kwalitijd

Stress en Kwalitijd: De tuin moet gisteren af; de spullen daarvoor nog vandaag geleverd. Een belangrijke tip wanneer je je door anderen gehaast en opgejaagd voelt is juist in de vertraging te gaan. Dat is lastig omdat vertragen een tegennatuurlijke reactie is:...

Wat verdien je?

Wat verdien je?

Op de Klantendag van TuinKeur, waar een kleine honderd hoveniers vertegenwoordigd waren, werd het onderwerp 'Wat verdien je?' en ‘Ben je tevreden met wat je verdient?’ aan de orde gesteld. Tijdens de meeting werd gebruik gemaakt van een interactieve, anonieme enquête,...

Ontwikkeling uurtarief hoveniers 2021

Ontwikkeling uurtarief hoveniers 2021

Ontwikkeling uurtarief hoveniers 2021: Een van de onderwerpen op de TuinKeur-Klantendag was ‘Welk uurtarief hanteer je en is dat het juiste?’ Met behulp van een online enquêtetool hebben we de tarieven van bijna 100 bezoekers in kaart gebracht. Ook kregen we inzicht...