TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Tarieven voorbereiden op 2022!

Tarieven voorbereiden: TuinKeur-hoveniers, zo blijkt in de praktijk, willen graag geadviseerd worden als het gaat om de nieuwe uurtarieven voor 2022. Daarnaast vraagt menigeen zich af hoe hij om moet gaan met de prijzen voor materialen. In de praktijk zijn uurprijzen en materiaalprijzen (gelukkig) niet gekoppeld. Weliswaar komen ze bij elkaar in één offerte, maar ieder heeft zijn eigen specifieke berekening.

De uurvergoeding waarmee we rekenen bepalen we per 1 januari vaak voor het hele jaar. In een ander artikel geven we als TuinKeur een indexatie-advies voor 2022 af.

Materiaalprijzen worden in een offerte vaak op basis van actuele gegevens plus een marge benoemd. Met de momenteel sterk stijgende materiaalprijzen en de soms matige beschikbaarheid c.q. levertijden verdient het aanbeveling om in de offertes en prijsindicaties die je als bedrijf afgeeft, een duidelijk voorbehoud te maken aldus tarieven voorbereiden.

VOORBEELD
‘Onze aanbieding is gebaseerd op het prijspeil van heden. Genoemde materialen kunnen door ons, op basis van prijs en beschikbaarheid, naar het prijspeil op de uitvoeringsdatum worden aangepast.’

Dus, je tarieven voorbereiden op volgend jaar voorkomt vervelende discussies in de toekomst.

Tarieven voorbereiden

Meer Actueel

Vraag het Lieuwe

Vraag het Lieuwe

Lieuwe Westra werkte jarenlang als hovenier voordat hij tuinadviseur werd bij TuinKeur. In elke editie van TuinSeizoen beantwoordt hij tuinvragen van lezers. Heb je een vraag voor hem? Mail deze dan...

Lees meer
Terugblik regiobijeenkomsten

Terugblik regiobijeenkomsten

TuinKeur hield de afgelopen tijd regiobijeenkomsten met leden. In kleine groepjes, met andere hoveniers, de bedrijfsresultaten van het afgelopen jaar bespreken is een hele stap. Je stelt jezelf en...

Lees meer
Schrijf & Win 2023 – Winnaars februari

Schrijf & Win 2023 – Winnaars februari

Schrijf & Win winnaars februari: In 2023 maakt jouw klant en jij met één recensie het hele jaar kans op een taart! De enige voorwaarde om kans te maken is een recensie schrijven over de diensten...

Lees meer
Schrijf & Win 2023 – Winnaars januari

Schrijf & Win 2023 – Winnaars januari

Schrijf & Win winnaars december: In 2023 maakt jouw klant en jij met één recensie het hele jaar kans op een taart! De enige voorwaarde om kans te maken is een recensie schrijven over de diensten...

Lees meer
Regiobijeenkomsten 2023

Regiobijeenkomsten 2023

We gaan weer regiobijeenkomsten houden! Wat voor invloed heb jij als ondernemer op bedrijfsresultaten? In kleine kring van TuinKeur leden spreken we over onze cijfers. Uitgangspunt van deelname aan...

Lees meer
Schrijf & Win 2022 – Winnaars december

Schrijf & Win 2022 – Winnaars december

Schrijf & Win winnaars december: In 2022 maakt jouw klant en jij met één recensie het hele jaar kans op een taart! De enige voorwaarde om kans te maken is een recensie schrijven over de diensten...

Lees meer
Schrijf & Win 2022 – Winnaars november

Schrijf & Win 2022 – Winnaars november

Schrijf & Win winnaars november: In 2022 maakt jouw klant en jij met één recensie het hele jaar kans op een taart! De enige voorwaarde om kans te maken is een recensie schrijven over de diensten...

Lees meer
Prijsindexatie 2023

Prijsindexatie 2023

Prijsindexatie 2023 hoveniersbedrijven.   TuinKeur adviseert hoveniersbedrijven een indexatie van +9,8% door te voeren. Al enige jaren voorziet TuinKeur zijn leden van een advies dat overigens ook...

Lees meer
Zzp’er niet zonder risico

Zzp’er niet zonder risico

Naar aanleiding van de klantendag en diverse vragen over de aansprakelijkheid van schade door ingehuurde zzp’ers, hebben we in overleg met onze advocaat een overeenkomst opgesteld. Daarin zijn...

Lees meer
Vraag het Lieuwe. Wollige dopluis

Vraag het Lieuwe. Wollige dopluis

Lieuwe Westra werkte jarenlang als hovenier voordat hij tuinadviseur werd bij TuinKeur. In elke editie van TuinSeizoen beantwoordt hij tuinvragen van lezers. Heb je een vraag voor hem? Mail deze dan...

Lees meer

Heeft u vragen over dit artikel?

Jelle Westra
Bedrijfsadviseur

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Ondernemen

Bedrijfscoachingstraject is een aanrader voor hoveniers!

Bedrijfscoachingstraject is een aanrader voor hoveniers!

Bij De Groene Vingers in Arnhem hebben ze het druk, heel erg druk. Dat betekent soms een crisis in de planning. Want met flinke wachtrijen moet er goed vooruit worden gepland. ‘Gelukkig zijn mensen wel bereid om wat langer te wachten op een nieuwe tuin’, aldus Erik...

Verdien je wel genoeg?

Verdien je wel genoeg?

Elk jaar lees ik weer de persberichten over 'meer omzet' en dat schuurt bij mij. Niet omdat ik niemand ‘meer omzet’ gun maar vanwege alle aandacht over omzet. De focus op wat er wordt verdiend wordt wat mij betreft de norm. Het is opvallend hoe weinig cijfers uit de...

Workshop 2023  ‘Bewust Bekwaam worden’

Workshop 2023 ‘Bewust Bekwaam worden’

Dit is wat Jelle Westra doet: met zijn bedrijf, TuinKeur, ondersteunt hij hoveniers in heel het land praktisch maar ook coachend. Met zijn jarenlange ervaring in de economische- en hovenierssector heeft hij snel inzicht in bedrijven en hun ondernemers. ‘Wij ontvangen...

Advies voor groene ondernemer

Advies voor groene ondernemer

Romantisch tintje  Een bedrijf beginnen is vaak een besluit met een romantisch tintje. Je bent jong en je wilt zelfstandig zijn, je eigen koers bepalen, iets opbouwen voor jezelf, iets waar je trots op kunt zijn. Met een klantenkring die jouw werk waardeert. Werk dat...

Coaching door TuinKeur. Referenties.

Coaching door TuinKeur. Referenties.

Jelle, bedrijfsadviseur van TuinKeur, reist regelmatig Nederland af om te praten met verschillende hoveniers. Dit doet hij voor o.a. oriëntatiegesprekken en persoonlijke coaching. Tijdens zijn laatste reizen heeft Jelle verscheidene hoveniers geïnterviewd over hun...

Zeg vaker nee

Zeg vaker nee

Vaak ligt er voor hoveniers meer werk dan ze aankunnen. Hierdoor moet je al je werk strak inplannen. Je verdeelt de beschikbare tijd en maakt keuzes over wat je wel en niet gaat doen. Wat sneuvelt er dan meestal bij veel werk? De communicatie met de klant. Afspraken,...