TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Recensies op HovenierNederland.nl

Recensies op HovenierNederland.nl

Al ruim 10 jaar kennen we HovenierNederland.nl een site waarop consumenten een recensie kunnen plaatsen over hun hovenier. De site geeft een overzicht van alle hoveniers in Nederland en kent een gratis, betaalde (basis € 12,93 of compleet € 31,53 per maand) en een versie voor leden van Tuinkeur die basis betalen maar compleet worden vermeld. 

We hanteren strakke regels: 

  • Anoniem mag niets worden geplaatst. 
  • De klus is in jouw opdracht en in jouw tuin uitgevoerd. 
  • In de recensie mogen geen personen genoemd worden. 

Alles is gericht op eerlijke, echte recensies waarmee een bedrijf zijn voordeel kan doen. 

Negatieve recensies worden, mist ze voldoen aan de voorwaarden, niet verwijderd. Dat zou immers de waarde van recensies enorm naar beneden halen.  

De waarde van recensies worden vaak onderschat. Uit een onderzoek van Kassa (zie https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/reviews-hoeveel-waarde-hechten-we-eraan-en-hoe-betrouwbaar-zijn-ze) blijkt dat: 

  • 46 % van de consumenten aangeeft regelmatig recensie te lezen. 
  • 23% aangeeft altijd recensies te lezen. 
  • 8 op de 10 zegt dat het zijn of haar keuze kán beïnvloeden, maar voor 14 procent zijn ze zelfs doorslaggevend. 
  • 6% aangeeft dat ze nooit recensies lezen. 

De waarde van recensies staat dus vast. Als ondernemer heb je grote invloed op het krijgen van (goede) recensies. 

  • Deel het belang van recensies met je team. 
  • Betrek ze erin en laat weten of er weer een goede recensie is geplaatst. 
  • Maak er een teamprestatie van door bij ‘weer een recensie’ of het bereiken van 10 stuks een taart of kratje bier beschikbaar te stellen. 
  • Vraag je klanten of ze jou en je team willen ondersteunen en vraag expliciet om een recensie. 
  • Maak ze attent (voor TuinKeur leden) op de prijsvraag. 

Met recensies bouw je aan een mooi bedrijf. 

Heeft u vragen over dit artikel?

Jelle Westra
Bedrijfsadviseur

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Ondernemen

Regiobijeenkomsten TuinKeur 2024

Regiobijeenkomsten TuinKeur 2024

TuinKeur organiseert in 2024 in totaal 11 regiobijeenkomsten in heel Nederland. Dit jaar werken we niet met een presentatie, maar met een ‘losse agenda’. Zo is iedereen in de gelegenheid om zijn of haar mening te geven en ervaringen te delen. Daarnaast is natuurlijk...

Advies indexering voor 2024: 4,6%

Advies indexering voor 2024: 4,6%

Advies indexering voor 2024: De schok van de hoge inflatie 2022 verdwijnt: Consumenten weer kooplustig. Er is veel gezegd en geschreven over de hoge inflatie en het dalende consumenten- vertrouwen. We moeten oppassen dat we niet blijven hangen in negatieve gevoelens....

Workshop – Onze winst is onze toekomst

Workshop – Onze winst is onze toekomst

Als ondernemer in de hoveniersbranche voelt het soms alsof je in een achtbaan zit!Stijgende kosten, een tekort aan personeel én de gedachte dat de consument afhaakt.Wat is feit, wat is fictie? In het nieuwe boek ‘Onze winst is onze toekomst’ geeft Jelle Westra zijn...

Hovenierscoaching, zin of onzin?

Hovenierscoaching, zin of onzin?

Manco’s. Bekend is dat TuinKeur aan hovenierscoaching doet. Jelle Westra, bedrijfsadviseur bij TuinKeur, vertelt. ‘Ondernemer-zijn vraagt bepaalde vaardigheden die niet iedereen goed beheerst. Dat is logisch want op school leer je basisvaardigheden....

Terugblik regiobijeenkomsten

Terugblik regiobijeenkomsten

TuinKeur hield de afgelopen tijd regiobijeenkomsten met leden. In kleine groepjes, met andere hoveniers, de bedrijfsresultaten van het afgelopen jaar bespreken is een hele stap. Je stelt jezelf en je bedrijf kwetsbaar op. Na het analyseren van de digitale cijfers...