Met meer dan 7 miljoen dagelijkse gebruikers in Nederland is Facebook een medium dat elke hovenier in zou moeten zetten. Deze dagelijkse gebruiker checkt zijn nieuwsoverzicht namelijk gemiddeld 14 keer per dag. Met steeds meer Facebook pagina’s is de concurrentie op de tijdlijn van de consument groot. Het juiste gebruik van Facebook is dan ook belangrijk.
Waar veel ondernemers helaas nog in de stand van het zenden zitten, zien we een duidelijke trend van interactie. Deze interactie wordt steeds belangrijker. Krijg je reactie op je pagina, reageer dan terug en ga de conversatie aan.
Een veel gestelde vraag die ik altijd krijg is hoe je kan groeien in het aantal volgers. Hierbij plaats ik graag de opmerking dat meer volgers niet automatisch meer succes betekend. Dit is heel wat anders.
Via je pagina kan je eenvoudig je privé vrienden uitnodigen om je pagina leuk te vinden. Zie afbeelding. Dan hoef je privé niet alles meer van je pagina te delen (dit zie ik nog vaak).
Met budgetten v.a. 2 euro per dag kan je al heel gericht adverteren op facebook. Je kan een hele specifieke doelgroep bepaling doen. Zo maar een voorbeeld:
Doelgroepdetails:
Je kan zelf aangeven welk bedrag je wilt besteden! Meer weten? Neem gerust contact op.
Theo Clevering – Online Marketeer TuinKeur
0528-331678
Voorbeeld advertenties Facebook:
OVER TUINKEUR
ACTUEEL