TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Impressie TuinKeur ledendag: cijfers, knutselen, bezoek luie hovenier én netwerken

Derde landelijke TuinKeur ledendag weer druk bezocht

Buitencentrum De Poort in het Drentse Ruinen was ook dit jaar weer het podium voor de jaarlijkse klantendag van TuinKeur. Voor de derde keer waren de leden uit heel Nederland van harte welkom. De dag werd bezocht door ruim 100 bedrijven en 150 personen.

Auteur: Willemijn van Iersel                

 

‘Wij rijden het hele jaar door heel Nederland, een keer een thuiswedstrijd moet kunnen’ grapt Jelle Westra, directeur van TuinKeur. ‘Ons hele team werkt mee aan de voorbereiding van de klantendag, en we leven er met zijn allen naartoe. Wij hebben als team immers veel telefonisch contact met de leden. Het is daarom waardevol om elkaar eens persoonlijk in een ontspannen omgeving te ontmoeten. En natuurlijk niet alleen voor ons, maar ook voor de leden onderling. Dat zoveel leden de moeite nemen om elkaar te ontmoeten zegt al heel wat over hun enthousiasme. Elkaar ontmoeten, een onderling netwerk opbouwen en van elkaar leren zijn belangrijke ingrediënten op deze dag.’

Gemiddeld uurtarief
In het welkomstwoord van Jelle Westra werden, voorbereidend op de najaarsworkshops: ‘Onze winst is onze toekomst’, weer interessante cijfers gedeeld van de sector. Zo bleek dat vorig jaar zo’n 20% van de aanwezige leden het indexatie-advies van 9,7% van TuinKeur heeft gevolgd. Verder werd gedeeld wat het gemiddelde uurtarief is per provincie. Met daarin verrassende uitkomsten. Westra: ‘Deze uurtariefcijfers komen uit zo’n 400 respondenten, dus statistisch gezien is dit een hele zuivere peiling in de sector.’ Westra benadrukte dat hoewel het interessante informatie is, het allerminst om die tarieven gaat. ‘Goede tarieven vragen is één, daarmee geld verdienen is een tweede.’ Nieuwsgierig geworden naar het gemiddelde Nederlandse uurtarief onder hoveniers? Of die van jouw provincie?

Meld je dan aan voor de workshops via onzewinst.nl.

Druk, druk, druk, druk, druk…
Vervolgens was het tijd voor de hoofdact Jos Burgers over rendement. Burgers ergert zich aan de manier waarop veel ondernemers altijd zeggen: Druk, druk, druk, druk, druk, en als je dan vraagt naar rendementen, zijn die volgens ondernemers slecht. Volgens Burgers doe je dan als ondernemer iets fout. ‘Als je té weinig verdient, dan kun je het maar beter ook niet druk hebben toch?’ Aldus Burgers. Hij prikkelt de aanwezige hoveniers verder met wat scherpe stellingen en wakkert de discussie in de zaal verder aan met wat doordenkers. De reacties uit de zaal zijn goed.

Op de fiets door Drenthe
Na de lunch werd de groep opgesplitst in vijf groepen die onder leiding van lokale gidsen op de fiets de omgeving van Ruinen onveilig gingen maken. Op de route lagen: de Luie Tuinman; een grote tuin van 2 ha, Vogelpark Ruinen, Molen De Zaandplatte en Museumboerderij ‘Pasmans Huus’. De vrijwilligers op de locaties zorgden voor tekst en uitleg.

Vrouwengroep
Dit jaar ging er vanuit TuinKeur een extra oproep uit naar de ondernemers om je partner mee te nemen. Westra: ‘Achter iedere sterke man staat een sterke vrouw. Ondernemen doe je niet alleen, je partner is daar altijd bij betrokken. Wij waren daarom ook blij met de grote groep partners van onze leden, al dan niet meewerkend in het bedrijf die besloten mee te gaan.’ De ‘vrouwengroep’ ging naar Wijngaard Runa, waar verteld werd over deze bijzondere locatie en aldaar ging de groep onder het genot van een wijnproeverij servies schilderen.

Camping
Omdat er vorig jaar vraag was naar een ‘gezellige nazit’ had TuinKeur dit jaar een camping geregeld. Het weer was niet top, maar uiteindelijk gingen 15 bedrijven de uitdaging aan. Westra: ‘Met camper, caravan en tent was het een gezellige boel. Samen met een aantal hoveniers, die hadden gekozen voor overnachting in een hotel en B&B, zaten we ‘s avonds in Café Brinkzicht aan de borrel. Het werd vanzelf laat. De volgende morgen om halfacht waren we weer present; De Poort had een ruim luxe ontbijt klaarstaan waar menig hotel niet aan kon tippen. Al met al een superdag voor team TuinKeur en hun leden.’

TuinKeur dag 2024
Westra: ‘Zet volgend jaar bij 20 september maar alvast een kruis in je agenda. De plannen zijn al in de maak, de bezoeken in voorbereiding. Dit keer waarschijnlijk niet op de fiets, helaas. Maar met bussen wordt het minstens zo gezellig en inspirerend. We gaan elkaar zien!’

Heeft u vragen over dit artikel?

Astrid Fehrmann
Secretariële zaken

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over promotie

Terugblik Klantendag 2022

Terugblik Klantendag 2022

Voor leden van TuinKeur werd op vrijdag 23 september de jaarlijkse Klantendag gehouden. In het pittoreske Ruinen, woonplaats van Jelle Westra, kwamen ruim 100 bezoekers uit 80 bedrijven bijeen om elkaar te ontmoeten. Er werden gesprekken gevoerd en er waren zakelijke...

Regiobijeenkomsten

Regiobijeenkomsten

Door toename van het aantal leden van TuinKeur en om tegemoet te komen aan een wens uit die kring, starten we in het najaar met Regiobijeenkomsten (studieclubs) voor leden. In kleine groepjes van 15-20 bedrijven gaan we met elkaar in gesprek in onze eigen regio. We...

Interview hovenier: HOVENIERSBEDRIJF B.A.R.T.

Interview hovenier: HOVENIERSBEDRIJF B.A.R.T.

Interview hovenier: ​In deze video zie je het interview met Bart Heremans van Hoveniersbedrijf B.A.R.T.. Benieuwd naar zijn bedrijf? Bekijk zijn website: http://hoveniersbedrijfbart.nl/ Leerzaam en gezellig. Dat waren de complimenten die het TuinKeur team kreeg haar...

Klantendag TuinKeur

Klantendag TuinKeur

TuinKeur Klantendag 2021 Op 24 september 2021 hield TuinKeur zijn klantendag. Ruim 100 klanten kwamen naar Ruinen. Met elkaar wilden ze spreken, ontspannen en zich beroepsmatig laten inspireren.In de ochtend werden bedrijfsmatige onderwerpen uiteengezet. Na de lunch...

TuinKeur geef gastles op Curio praktijkschool

TuinKeur geef gastles op Curio praktijkschool

Met veel plezier heeft TuinKeur gehoor gegeven aan de vraag van Curio Praktijkschool, vestiging in Breda, om de aftrap te geven voor het nieuwe schooljaar. Jelle Westra heeft een 3-uur durende masterclass verzorgd, waarbij ruim 50 (!) leerlingen aanwezig waren. Met...

TuinKeur en Meerwaarde

TuinKeur en Meerwaarde

Jullie zijn werkzaam in een branche waarin veel collega’s actief zijn. Het werkaanbod is groot maar gelukkig zijn er weinig hoveniers die thuis zonder werk zitten.  De dagelijkse spanning tussen voldoende werk hebben en voldoende verdienen merken we in de vele...