TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

E-mail marketing voor je hoveniersbedrijf

E-mail marketing voor je hoveniersbedrijf is een mogelijkheid om te communiceren met je clientèle. Je benadert jouw klanten op een directe manier, er zit niets of niemand tussen.  Een effectieve vorm van marketing is het versturen van een nieuwsbrief via de e-mail. 

De voordelen van e-mail marketing voor je hoveniersbedrijf op een rijtje: 

  • Persoonlijke boodschap. Omdat de communicatie rechtstreeks naar jouw klant gericht is komt het bericht persoonlijker binnen. Het is geen algemeen bericht, maar het is speciaal voor jouw klanten opgesteld. 
  • Loyaliteit opbouwen. Niet iedereen kijkt dagelijks op je website of je Facebook account, maar wel op hun eigen mail. Jouw klanten zullen je niet vergeten als ze weer een tuinklus klaar hebben staan voor een hovenier. Klanten die zich inschrijven voor een nieuwsbrief hebben een grote betrokkenheid bij jouw bedrijf en staan open om geïnformeerd te worden. 
  • Direct in contact met je doelgroep. Via e-mail marketing kom jij direct, zonder tussenpersoon of platform, in contact met je doelgroep Zo kan je makkelijk de juiste boodschap te communiceren. 
  • Verkeer richting je website. In jouw online nieuwsbrief kan je de klanten verwijzen naar jouw website. Het zoekverkeer naar jouw website wordt dan groter, en jouw positie in Google wordt dan des te beter. 
  • Actuele informatie delen. Het versturen van een online nieuwsbrief kan snel en makkelijk. Zo kan je actuele informatie delen met jouw klanten.  
  • Makkelijk je diensten promotenJe kan op een informerende wijze jouw klanten op de hoogte brengen van (nieuwe) diensten die je levert en producten die je verkoopt. 

Wil je ook een e-mail marketing voor je bedrijf realiseren, maar kan je hulp gebruiken of wil je tips? Bel naar 0528 –331678 of mail naar info@tuinkeur.nl 

Heeft u vragen over dit artikel?

Ineke van Dijk

Multimedia vormgever

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Marketing

Kalender voor het nieuwe jaar; een mooi relatiegeschenk

Kalender voor het nieuwe jaar; een mooi relatiegeschenk

Tegenwoordig gaat alles digitaal. De ouderwetse agenda wordt steeds minder gebruikt. Je komt ze nog wel eens tegen, maar niet vaak meer. Gedurende het jaar betrap ik mijzelf er wel op dat ik onze TuinKeur bureaukalender wel vaak gebruik. Plannen van marketing activiteiten. In welke week zetten we de nieuwe sociale media campagne in? Wanneer […]

De kracht van online mond-tot-mond reclame

De kracht van online mond-tot-mond reclame

Waarom werken met online recensies?  Dit horen wij te vaak van hoveniers: ‘Wij doen niet aan marketing want wij krijgen ons werk door mond-tot-mond reclame.’ Wanneer u als ondernemer zo overtuigd bent van mond-tot-mond reclame, waarom doet u dit dan niet online? Voor hoveniers is er speciaal de website www.hoveniernederland.nl ontwikkeld.  Vijf redenen om dit te […]

Facebook berichten, hoe vaak?

Met meer dan 7 miljoen dagelijkse gebruikers in Nederland is Facebook een medium dat elke hovenier in zou moeten zetten. Deze dagelijkse gebruiker checkt zijn nieuwsoverzicht namelijk gemiddeld 14 keer per dag. Met steeds meer Facebook pagina’s is de concurrentie op de tijdlijn van de consument groot. Het juiste gebruik van Facebook is dan ook […]

Facebook: actualiteit nog nooit zo belangrijk!

Facebook: actualiteit nog nooit zo belangrijk!

Alweer enge tijd geleden heeft Facebook zijn algoritmes weer veranderd. Het was zo dat de eerste berichten op je tijdlijn met name bestonden uit berichten en reacties van je vrienden en pagina’s waar je de meeste interactie mee hebt. Op deze manier bleef je verbonden met de belangrijkste partijen om je heen. Hierdoor kon het zo zijn dat je een paar dagen later een […]

Facebook – Hoe, wat en waarom?

Facebook – Hoe, wat en waarom?

Een paar cijfers: Facebook heeft in Nederland ruim 9,2 miljoen geregistreerde accounts. Eind 2014 waren er 9,1 miljoen unieke bezoekers per maand (in Nederland). Ruim 90% van de 15 tot 39 jarigen gebruikt Facebook. In de categorie 40 tot 64 jaar 63%, tot 79 jaar oud 44% en de categorie 80+ zelfs nog 28%. Statistieken waar […]

Promotiemateriaal: genoeg voorraad?

Promotiemateriaal: genoeg voorraad?

Het tuinseizoen is weer begonnen!  Met het prachtige weer in het vroege voorjaar kom je al snel in de ‘tuinstemming’: plannen worden gemaakt en bij veel hoveniers stromen de offerteaanvragen binnen. Wij hameren met TuinKeur op het uitbrengen van een fysieke offerte welke persoonlijk bij de potentiële klant wordt bezorgd. De offerte zou in een offertemap moeten […]