TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Gratis online beter gevonden worden?

Om je lokale online vindbaarheid gratis te vergroten kan je hiervoor een Google Mijn Bedrijfspagina in gaan zetten. 

Wanneer je online iets typt in het zoekveld van Google zoals: hovenier + plaats, is aan de rechterkant van de Googlepagina het getoonde bedrijf zichtbaar. Deze vertoning heet Google Mijn Bedrijf. Zo kan je via deze zoekresultaten beter online zichtbaar zijn bij je doelgroep en vooral in je eigen omgeving. 

Je ziet in één oogopslag een Google Maps kaart waar je bedrijf zich bevindt, een link naar je website, foto’s van projecten, je telefoonnummer en nog meer belangrijke bedrijfsinformatie. Je toekomstige klant kan via Google Mijn Bedrijf direct een afspraak met je maken of je telefonisch benaderen.  

De meest voorkomende ontbrekende informatie van een Google Mijn Bedrijfspagina is: 

  • Website link 
  • Link naar je contactpagina 
  • Up to date afbeeldingen 
  • Bedrijfslogo 
  • Over ons verhaal 
Het inrichten en beheren van je Google Mijn Bedrijfspagina is gratis beschikbaar voor bedrijven. Door het plaatsen van een post (die een week zichtbaar is) kan je hier bijvoorbeeld een tuinonderhoud aanbieden met link naar je contact formulier. 

Ook jouw toekomstige klant zoekt net als iedereen (dat is meer dan 85%!) op deze manier via Google. Je kan je voorstellen dat wanneer je bedrijf lastig te vinden is, omdat deze informatie slecht of niet zichtbaar is, je de eerste bezoekers mis kan lopen. Een gemiste kans als ondernemer om bij potentiële klanten je eerste afspraak te hebben.  

Heeft u vragen over dit artikel?

Ineke van Dijk

Multimedia vormgever

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Marketing

Analyse consumentengedrag

Analyse consumentengedrag

Na het consumentengedrag van de afgelopen weken gevolgd te hebben konden wij een aantal constante factoren ontdekken. Bepaald gedrag onder de consumenten blijkt zeer stabiel, of neemt zelfs toe. Zo besteden ze steeds meer geld aan het klussen in en om het huis. Dit is...

Workshop Offline Marketing

Workshop Offline Marketing

Tijdens de TuinKeur klantendag 2019 gaf Lieuwe de workshop Offline marketing. De keuze om hier een workshop over te geven was vrij duidelijk nadat we gelezen hadden dat er wekelijks bijna 11 miljoen folders op de mat vallen, waarvan 80% van de lezer in actie komt....

Online vindbaarheid

Online vindbaarheid

Tijdens de TuinKeur klantendag heeft Tjark-Jan de workshop Online Vindbaarheid gegeven. We zetten alle speerpunten nog even voor je op een rijtje. De eerste vraag was: Maak je gebruik van Google My Business (Google mijn bedrijf)? 34% maakt geen gebruik hiervan of weet...

Online vindbaarheid van je bedrijf

Online vindbaarheid van je bedrijf

Iedereen wil goed gevonden worden op internet maar bijna niemand hoe je dit echt goed moet aanpakken. Bij TuinKeur ondersteunen wij onze TuinKeur-leden digitaal o.a. om beter gevonden te worden. We hebben hieronder in kort op een rijtje gezet wat wij voor je kunnen betekenen: Profielen aanmaken op meerdere websites. Wekelijkse berichten plaatsen op je […]

Automatische reacties via Facebook Messenger

Als ondernemer/hovenier zijn er nog al wat communicatie kanalen die je bij moet houden. De klant verwacht verwacht veel van je. Vooral snelle reactie’s, want dat zijn ze gewend. Niet altijd makkelijk, maar soms zijn er praktische oplossingen.  De ‘ouderwetse’ manier van communiceren is nog steeds de telefoon. Daarnaast zijn er vele andere te noemen […]

Mond tot mond reclame voor elke hovenier: de burenkaart

Burenkaarten Deze kaart doe je bij de buren van je klant in de brievenbus. Stel je voor in een stukje tekst en geef aan dat je met een tuinklus bezig bent bij de buren. Mochten ze overlast ondervinden, geef ze dan de gelegenheid contact op te nemen om het samen op te lossen. De kaart […]