TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Gratis online beter gevonden worden?

Om je lokale online vindbaarheid gratis te vergroten kan je hiervoor een Google Mijn Bedrijfspagina in gaan zetten. 

Wanneer je online iets typt in het zoekveld van Google zoals: hovenier + plaats, is aan de rechterkant van de Googlepagina het getoonde bedrijf zichtbaar. Deze vertoning heet Google Mijn Bedrijf. Zo kan je via deze zoekresultaten beter online zichtbaar zijn bij je doelgroep en vooral in je eigen omgeving. 

Je ziet in één oogopslag een Google Maps kaart waar je bedrijf zich bevindt, een link naar je website, foto’s van projecten, je telefoonnummer en nog meer belangrijke bedrijfsinformatie. Je toekomstige klant kan via Google Mijn Bedrijf direct een afspraak met je maken of je telefonisch benaderen.  

De meest voorkomende ontbrekende informatie van een Google Mijn Bedrijfspagina is: 

  • Website link 
  • Link naar je contactpagina 
  • Up to date afbeeldingen 
  • Bedrijfslogo 
  • Over ons verhaal 
Het inrichten en beheren van je Google Mijn Bedrijfspagina is gratis beschikbaar voor bedrijven. Door het plaatsen van een post (die een week zichtbaar is) kan je hier bijvoorbeeld een tuinonderhoud aanbieden met link naar je contact formulier. 

Ook jouw toekomstige klant zoekt net als iedereen (dat is meer dan 85%!) op deze manier via Google. Je kan je voorstellen dat wanneer je bedrijf lastig te vinden is, omdat deze informatie slecht of niet zichtbaar is, je de eerste bezoekers mis kan lopen. Een gemiste kans als ondernemer om bij potentiële klanten je eerste afspraak te hebben.  

Heeft u vragen over dit artikel?

Ineke van Dijk

Multimedia vormgever

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Marketing

Kalender voor het nieuwe jaar; een mooi relatiegeschenk

Kalender voor het nieuwe jaar; een mooi relatiegeschenk

Tegenwoordig gaat alles digitaal. De ouderwetse agenda wordt steeds minder gebruikt. Je komt ze nog wel eens tegen, maar niet vaak meer. Gedurende het jaar betrap ik mijzelf er wel op dat ik onze TuinKeur bureaukalender wel vaak gebruik. Plannen van marketing activiteiten. In welke week zetten we de nieuwe sociale media campagne in? Wanneer […]

De kracht van online mond-tot-mond reclame

De kracht van online mond-tot-mond reclame

Waarom werken met online recensies?  Dit horen wij te vaak van hoveniers: ‘Wij doen niet aan marketing want wij krijgen ons werk door mond-tot-mond reclame.’ Wanneer u als ondernemer zo overtuigd bent van mond-tot-mond reclame, waarom doet u dit dan niet online? Voor hoveniers is er speciaal de website www.hoveniernederland.nl ontwikkeld.  Vijf redenen om dit te […]

Facebook berichten, hoe vaak?

Met meer dan 7 miljoen dagelijkse gebruikers in Nederland is Facebook een medium dat elke hovenier in zou moeten zetten. Deze dagelijkse gebruiker checkt zijn nieuwsoverzicht namelijk gemiddeld 14 keer per dag. Met steeds meer Facebook pagina’s is de concurrentie op de tijdlijn van de consument groot. Het juiste gebruik van Facebook is dan ook […]

Facebook: actualiteit nog nooit zo belangrijk!

Facebook: actualiteit nog nooit zo belangrijk!

Alweer enge tijd geleden heeft Facebook zijn algoritmes weer veranderd. Het was zo dat de eerste berichten op je tijdlijn met name bestonden uit berichten en reacties van je vrienden en pagina’s waar je de meeste interactie mee hebt. Op deze manier bleef je verbonden met de belangrijkste partijen om je heen. Hierdoor kon het zo zijn dat je een paar dagen later een […]

Facebook – Hoe, wat en waarom?

Facebook – Hoe, wat en waarom?

Een paar cijfers: Facebook heeft in Nederland ruim 9,2 miljoen geregistreerde accounts. Eind 2014 waren er 9,1 miljoen unieke bezoekers per maand (in Nederland). Ruim 90% van de 15 tot 39 jarigen gebruikt Facebook. In de categorie 40 tot 64 jaar 63%, tot 79 jaar oud 44% en de categorie 80+ zelfs nog 28%. Statistieken waar […]

Promotiemateriaal: genoeg voorraad?

Promotiemateriaal: genoeg voorraad?

Het tuinseizoen is weer begonnen!  Met het prachtige weer in het vroege voorjaar kom je al snel in de ‘tuinstemming’: plannen worden gemaakt en bij veel hoveniers stromen de offerteaanvragen binnen. Wij hameren met TuinKeur op het uitbrengen van een fysieke offerte welke persoonlijk bij de potentiële klant wordt bezorgd. De offerte zou in een offertemap moeten […]