TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Gratis online succesvol!!

Online wordt er tegenwoordig veel gezocht naar een oplossing of dienst en in jullie geval naar een hovenier.  

Er zijn verschillende manieren om online goed zichtbaar te zijn voor je doelgroep. De beste oplossing is om organisch te worden gevonden (SEO). Organisch is een onbetaalde dienst om bezoekers via een zoekopdracht op je website terecht te laten komen. Een andere manier is een betaalde optie te nemen, SEA ook wel Ads genoemd. Dit zijn zoekresultaten in Google waar Advertentie voor staat.  

Vraag je wel af of het als hovenier interessant is om hier geld en tijd in te steken. Een (online) winkel die met een restant zomerkleding zit en deze tegen een bodemprijs wil verkopen, zou hiermee kunnen adverteren met bijvoorbeeld: 70% korting op alle zomerkleding’. 

Als hovenier kan je niet met prijzen stunten, bij het aanleggen van een tuin komt meer kijken, de hovenier kent geen vaste prijs en het past al helemaal niet om te stunten met prijzen. Het is niet zo dat je niet kan en mag adverteren in Google, maar realiseer je dan wel dat het niet vanzelfsprekend is dat je bovenaan de eerste pagina komt te staan. Ook is uit onderzoek gebleken dat minder dan 20% van online bezoekers klikt op een advertentie in Google. Hoe vaak klik je zelf op een advertentie tijdens een zoekopdracht? Automatisch klik je toch op het eerstvolgende niet advertentie bericht. 

Hoe ben je online goed zichtbaar? Investeer in je website om organisch beter zichtbaar te zijn in Google. Dit levert op langer termijn veel meer op dan een advertentie in Google. Hoe je dit het beste kan doen? Er zijn veel verschillende manieren om te zorgen dat jouw doelgroep je makkelijk kan vinden op het web. In onze volgende artikelen leggen wij uit hoe je dit het beste kunt aanpakken. 

Heeft u vragen over dit artikel?

Ineke van Dijk

Multimedia vormgever

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Marketing

Kalender voor het nieuwe jaar; een mooi relatiegeschenk

Kalender voor het nieuwe jaar; een mooi relatiegeschenk

Tegenwoordig gaat alles digitaal. De ouderwetse agenda wordt steeds minder gebruikt. Je komt ze nog wel eens tegen, maar niet vaak meer. Gedurende het jaar betrap ik mijzelf er wel op dat ik onze TuinKeur bureaukalender wel vaak gebruik. Plannen van marketing activiteiten. In welke week zetten we de nieuwe sociale media campagne in? Wanneer […]

De kracht van online mond-tot-mond reclame

De kracht van online mond-tot-mond reclame

Waarom werken met online recensies?  Dit horen wij te vaak van hoveniers: ‘Wij doen niet aan marketing want wij krijgen ons werk door mond-tot-mond reclame.’ Wanneer u als ondernemer zo overtuigd bent van mond-tot-mond reclame, waarom doet u dit dan niet online? Voor hoveniers is er speciaal de website www.hoveniernederland.nl ontwikkeld.  Vijf redenen om dit te […]

Facebook berichten, hoe vaak?

Met meer dan 7 miljoen dagelijkse gebruikers in Nederland is Facebook een medium dat elke hovenier in zou moeten zetten. Deze dagelijkse gebruiker checkt zijn nieuwsoverzicht namelijk gemiddeld 14 keer per dag. Met steeds meer Facebook pagina’s is de concurrentie op de tijdlijn van de consument groot. Het juiste gebruik van Facebook is dan ook […]

Facebook: actualiteit nog nooit zo belangrijk!

Facebook: actualiteit nog nooit zo belangrijk!

Alweer enge tijd geleden heeft Facebook zijn algoritmes weer veranderd. Het was zo dat de eerste berichten op je tijdlijn met name bestonden uit berichten en reacties van je vrienden en pagina’s waar je de meeste interactie mee hebt. Op deze manier bleef je verbonden met de belangrijkste partijen om je heen. Hierdoor kon het zo zijn dat je een paar dagen later een […]

Facebook – Hoe, wat en waarom?

Facebook – Hoe, wat en waarom?

Een paar cijfers: Facebook heeft in Nederland ruim 9,2 miljoen geregistreerde accounts. Eind 2014 waren er 9,1 miljoen unieke bezoekers per maand (in Nederland). Ruim 90% van de 15 tot 39 jarigen gebruikt Facebook. In de categorie 40 tot 64 jaar 63%, tot 79 jaar oud 44% en de categorie 80+ zelfs nog 28%. Statistieken waar […]

Promotiemateriaal: genoeg voorraad?

Promotiemateriaal: genoeg voorraad?

Het tuinseizoen is weer begonnen!  Met het prachtige weer in het vroege voorjaar kom je al snel in de ‘tuinstemming’: plannen worden gemaakt en bij veel hoveniers stromen de offerteaanvragen binnen. Wij hameren met TuinKeur op het uitbrengen van een fysieke offerte welke persoonlijk bij de potentiële klant wordt bezorgd. De offerte zou in een offertemap moeten […]