TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

De kracht van online mond-tot-mond reclame

Waarom werken met online recensies? 

Dit horen wij te vaak van hoveniers: ‘Wij doen niet aan marketing want wij krijgen ons werk door mond-tot-mond reclame.’ Wanneer u als ondernemer zo overtuigd bent van mond-tot-mond reclame, waarom doet u dit dan niet online? Voor hoveniers is er speciaal de website www.hoveniernederland.nl ontwikkeld.

 Vijf redenen om dit te doen:

1. Persoonlijke aanbevelingen leiden tot keuze

Doet u het ook? Voordat u een product of dienst afneemt eerst op zoek naar ervaringen in uw omgeving of online? Bijna iedereen doet het. Aangetoond is dat mensen zulke ervaringen hoger waarderen dan statistieken. HovenierNederland biedt daarom ruimte voor zulke persoonlijke aanbevelingen en recensies!

2. Permanent positief resultaat

Recensies op HovenierNederland blijven altijd online staan. Zo heeft een eenmalige positieve recensie van een klant permanent resultaat. Handig voor toekomstige klanten die op zoek zijn naar aanbevelingen!

3. Uw goede werk? Zichtbaar!

Kwaliteit loont. Met een kwaliteitsscore is voor toekomstige klanten direct zichtbaar wat voor werk u levert. Recensies en aanbevelingen werken dankzij HovenierNederland in uw voordeel. Deze kwaliteitsscore kunt u weer laten zien op uw website!

4. Meer binding met uw klant

U laat zien dat u de mening van uw klanten waardeert. U bent zeker van uw zaak: u levert goed werk. Om een aanbeveling of recensie vragen aan uw klant? Daar schrikt u niet voor terug!

5. Gratis en voor niets!

Deelnemen is gratis. Wat heeft u te verliezen? Maak gebruik van de persoonlijke aanbevelingen van klanten om nieuwe klanten aan te trekken.

Bang voor negatieve recensie? Niet nodig!

Er kan iets misgaan dat leidt tot een slechtere beoordeling. HovenierNederland biedt volop de mogelijkheid om dan uw kwaliteiten als ondernemer te laten zien: u kunt een reactie plaatsen met een beoogde aanpak en oplossing. Zo laat u juist zien dat u klantgericht denkt en handelt!

Er zijn recensieformulieren beschikbaar die u kunt achterlaten bij uw klanten. Deze zijn inclusief antwoordenvelop en gratis verzending!

Doe er je voordeel mee!

 

Heeft u vragen over dit artikel?

Ineke van Dijk

Multimedia vormgever

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Marketing

Rangorde op HovenierNederland.nl

Rangorde op HovenierNederland.nl

De rangorde van vermelding van hoveniers op HovenierNederland.nl wordt bepaald door een zogenaamd logaritme. Daarbij worden meegenomen: De zoekafstand (is in te stellen) Al dan niet met keurmerk (is in te stellen) Het aantal recensies Het gemiddelde cijfer Daarom kan...

Analyse consumentengedrag

Analyse consumentengedrag

Na het consumentengedrag van de afgelopen weken gevolgd te hebben konden wij een aantal constante factoren ontdekken. Bepaald gedrag onder de consumenten blijkt zeer stabiel, of neemt zelfs toe. Zo besteden ze steeds meer geld aan het klussen in en om het huis. Dit is...

Workshop Offline Marketing

Workshop Offline Marketing

Tijdens de TuinKeur klantendag 2019 gaf Lieuwe de workshop Offline marketing. De keuze om hier een workshop over te geven was vrij duidelijk nadat we gelezen hadden dat er wekelijks bijna 11 miljoen folders op de mat vallen, waarvan 80% van de lezer in actie komt....

Online vindbaarheid

Online vindbaarheid

Tijdens de TuinKeur klantendag heeft Tjark-Jan de workshop Online Vindbaarheid gegeven. We zetten alle speerpunten nog even voor je op een rijtje. De eerste vraag was: Maak je gebruik van Google My Business (Google mijn bedrijf)? 34% maakt geen gebruik hiervan of weet...

Online vindbaarheid van je bedrijf

Online vindbaarheid van je bedrijf

Iedereen wil goed gevonden worden op internet maar bijna niemand hoe je dit echt goed moet aanpakken. Bij TuinKeur ondersteunen wij onze TuinKeur-leden digitaal o.a. om beter gevonden te worden. We hebben hieronder in kort op een rijtje gezet wat wij voor je kunnen betekenen: Profielen aanmaken op meerdere websites. Wekelijkse berichten plaatsen op je […]

Automatische reacties via Facebook Messenger

Als ondernemer/hovenier zijn er nog al wat communicatie kanalen die je bij moet houden. De klant verwacht verwacht veel van je. Vooral snelle reactie’s, want dat zijn ze gewend. Niet altijd makkelijk, maar soms zijn er praktische oplossingen.  De ‘ouderwetse’ manier van communiceren is nog steeds de telefoon. Daarnaast zijn er vele andere te noemen […]