TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

De kracht van online mond-tot-mond reclame

Waarom werken met online recensies? 

Dit horen wij te vaak van hoveniers: ‘Wij doen niet aan marketing want wij krijgen ons werk door mond-tot-mond reclame.’ Wanneer u als ondernemer zo overtuigd bent van mond-tot-mond reclame, waarom doet u dit dan niet online? Voor hoveniers is er speciaal de website www.hoveniernederland.nl ontwikkeld.

 Vijf redenen om dit te doen:

1. Persoonlijke aanbevelingen leiden tot keuze

Doet u het ook? Voordat u een product of dienst afneemt eerst op zoek naar ervaringen in uw omgeving of online? Bijna iedereen doet het. Aangetoond is dat mensen zulke ervaringen hoger waarderen dan statistieken. HovenierNederland biedt daarom ruimte voor zulke persoonlijke aanbevelingen en recensies!

2. Permanent positief resultaat

Recensies op HovenierNederland blijven altijd online staan. Zo heeft een eenmalige positieve recensie van een klant permanent resultaat. Handig voor toekomstige klanten die op zoek zijn naar aanbevelingen!

3. Uw goede werk? Zichtbaar!

Kwaliteit loont. Met een kwaliteitsscore is voor toekomstige klanten direct zichtbaar wat voor werk u levert. Recensies en aanbevelingen werken dankzij HovenierNederland in uw voordeel. Deze kwaliteitsscore kunt u weer laten zien op uw website!

4. Meer binding met uw klant

U laat zien dat u de mening van uw klanten waardeert. U bent zeker van uw zaak: u levert goed werk. Om een aanbeveling of recensie vragen aan uw klant? Daar schrikt u niet voor terug!

5. Gratis en voor niets!

Deelnemen is gratis. Wat heeft u te verliezen? Maak gebruik van de persoonlijke aanbevelingen van klanten om nieuwe klanten aan te trekken.

Bang voor negatieve recensie? Niet nodig!

Er kan iets misgaan dat leidt tot een slechtere beoordeling. HovenierNederland biedt volop de mogelijkheid om dan uw kwaliteiten als ondernemer te laten zien: u kunt een reactie plaatsen met een beoogde aanpak en oplossing. Zo laat u juist zien dat u klantgericht denkt en handelt!

Er zijn recensieformulieren beschikbaar die u kunt achterlaten bij uw klanten. Deze zijn inclusief antwoordenvelop en gratis verzending!

Doe er je voordeel mee!

 

Heeft u vragen over dit artikel?

Ineke van Dijk

Multimedia vormgever

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Marketing

Mond tot mond reclame voor elke hovenier: de burenkaart

Burenkaarten Deze kaart doe je bij de buren van je klant in de brievenbus. Stel je voor in een stukje tekst en geef aan dat je met een tuinklus bezig bent bij de buren. Mochten ze overlast ondervinden, geef ze dan de gelegenheid contact op te nemen om het samen op te lossen. De kaart […]

Kalender voor het nieuwe jaar; een mooi relatiegeschenk

Kalender voor het nieuwe jaar; een mooi relatiegeschenk

Tegenwoordig gaat alles digitaal. De ouderwetse agenda wordt steeds minder gebruikt. Je komt ze nog wel eens tegen, maar niet vaak meer. Gedurende het jaar betrap ik mijzelf er wel op dat ik onze TuinKeur bureaukalender wel vaak gebruik. Plannen van marketing activiteiten. In welke week zetten we de nieuwe sociale media campagne in? Wanneer […]

Facebook berichten, hoe vaak?

Met meer dan 7 miljoen dagelijkse gebruikers in Nederland is Facebook een medium dat elke hovenier in zou moeten zetten. Deze dagelijkse gebruiker checkt zijn nieuwsoverzicht namelijk gemiddeld 14 keer per dag. Met steeds meer Facebook pagina’s is de concurrentie op de tijdlijn van de consument groot. Het juiste gebruik van Facebook is dan ook […]

Facebook: actualiteit nog nooit zo belangrijk!

Facebook: actualiteit nog nooit zo belangrijk!

Alweer enge tijd geleden heeft Facebook zijn algoritmes weer veranderd. Het was zo dat de eerste berichten op je tijdlijn met name bestonden uit berichten en reacties van je vrienden en pagina’s waar je de meeste interactie mee hebt. Op deze manier bleef je verbonden met de belangrijkste partijen om je heen. Hierdoor kon het zo zijn dat je een paar dagen later een […]

Facebook – Hoe, wat en waarom?

Facebook – Hoe, wat en waarom?

Een paar cijfers: Facebook heeft in Nederland ruim 9,2 miljoen geregistreerde accounts. Eind 2014 waren er 9,1 miljoen unieke bezoekers per maand (in Nederland). Ruim 90% van de 15 tot 39 jarigen gebruikt Facebook. In de categorie 40 tot 64 jaar 63%, tot 79 jaar oud 44% en de categorie 80+ zelfs nog 28%. Statistieken waar […]

Promotiemateriaal: genoeg voorraad?

Promotiemateriaal: genoeg voorraad?

Het tuinseizoen is weer begonnen!  Met het prachtige weer in het vroege voorjaar kom je al snel in de ‘tuinstemming’: plannen worden gemaakt en bij veel hoveniers stromen de offerteaanvragen binnen. Wij hameren met TuinKeur op het uitbrengen van een fysieke offerte welke persoonlijk bij de potentiële klant wordt bezorgd. De offerte zou in een offertemap moeten […]