TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Online vindbaarheid

Tijdens de TuinKeur klantendag heeft Tjark-Jan de workshop Online Vindbaarheid gegeven. We zetten alle speerpunten nog even voor je op een rijtje.

De eerste vraag was: Maak je gebruik van Google My Business (Google mijn bedrijf)? 34% maakt geen gebruik hiervan of weet niet of zij er gebruik van maken. Maar welke voordelen heeft Google My Business dan? Ten eerst maakt GMB je vindbaar op google maps. Daarnaast zijn je bedrijfsgegevens makkelijk vindbaar, denk hierbij aan je telefoonnummer, openingstijden en een link naar je website. Het laatste voordeel dat we noemde, is dat als je GMB volledig en goed is ingevuld, je hoger komt te staan in Google Search. Voor jullie als hoveniers is het zeker interessant om Google mijn bedrijf te gaan gebruiken omdat de consument zoekt naar een hovenier in zijn eigen omgeving. Zorg dat je alle gegevens goed hebt ingevuld om je lokaal je zichtbaarheid te vergroten!

Is een website belangrijk? Dat was de volgende vraag. 92,5% van de mensen zoekt in google om iets te vinden! Naast dat een website tegenwoordig het visitekaartje is van je bedrijf, ben je online altijd bereikbaar. Mensen, maar vooral nieuwe klanten kunnen altijd iets over je lezen of contact met je opnemen. Ook helpt een professionele website bij het creëren van vertrouwen, en geloofwaardigheid zorgt weer voor meer klanten.

Is jouw website dan ook actueel? Als jouw website niet actueel is zakt je verder naar beneden in google. Hoe weet google dit? Google controleert 1x per 2week alle websites om te kijken of er iets is gewijzigd ten opzichte van de vorige keer.

Wat ook belangrijk is, is dat je website mobiel ook goed in is gericht. Een aantal afknappers van een mobiele website: tekst niet te lezen, pagina past niet op het scherm, linkjes zijn te klein voor aanraakbediening, te traag of er is geen click to call. Voor Google geldt mobile first! Als je mobile website goed op orde hebt je hierdoor een hogere positie in google gaat bereiken.

Je hebt dan een goede actuele website met ook een juiste mobiele versie, maar is de website dan ook ingericht voor optimale vindbaarheid? Voor optimale vindbaarheid is het belangrijk dat je gebruik maakt van linkjes op je eigen website die naar andere websites gaan. Let op ze moeten wel relevant zijn aan je eigen bedrijf, als je linkt naar een supermarkt is dat bijvoorbeeld niet goed. Groot voordeel dat je aangesloten bent bij TuinKeur en gebruik kan maken van goede links (backlinks noemen we dit)

Om je kennis over online vindbaarheid te checken hebben wij een kleine test gemaakt. Probeer deze vragen te maken zonder stiekem terug te lezen.

1-Wat is het voordeel voor je website als je GMB (Google My Business) hebt ingevuld?
a- Je krijgt een hogere positie in de zoekmachine en daardoor krijgt je website meer waarde
b- Google geeft je website meer waarde, dus krijg je een hogere positie in de zoekmachine

2-Hoeveel % van de mensen zoekt in Google om iets te vinden?
a- Minder dan 30%
b- Tussen de 30 en 60%
c- Tussen de 60 en 90%
d- Meer dan 90%

3-Hoevaak controleert Google per 2 weken of je website gewijzigd is?
a- 1 keer
b- 2 keer
c- 4 keer

4-Noem een afknapper van een mobiele website:

5-Wat is een makkelijke manier om meer bezoekers naar je website te krijgen?
a- Externe linkbuilding
b-Adverteren op google

Antwoorden zijn te vinden onder de foto’s

Antwoorden vragen:

1- B

2- D

3- B

4- tekst niet te lezen, pagina past niet op het scherm, linkjes te klein voor aanraakbediening, te traag, geen click to call

5- A

Heeft u vragen over dit artikel?

Ineke van Dijk

Multimedia vormgever

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Marketing

Rangorde op HovenierNederland.nl

Rangorde op HovenierNederland.nl

De rangorde van vermelding van hoveniers op HovenierNederland.nl wordt bepaald door een zogenaamd logaritme. Daarbij worden meegenomen: De zoekafstand (is in te stellen) Al dan niet met keurmerk (is in te stellen) Het aantal recensies Het gemiddelde cijfer Daarom kan...

Analyse consumentengedrag

Analyse consumentengedrag

Na het consumentengedrag van de afgelopen weken gevolgd te hebben konden wij een aantal constante factoren ontdekken. Bepaald gedrag onder de consumenten blijkt zeer stabiel, of neemt zelfs toe. Zo besteden ze steeds meer geld aan het klussen in en om het huis. Dit is...

Workshop Offline Marketing

Workshop Offline Marketing

Tijdens de TuinKeur klantendag 2019 gaf Lieuwe de workshop Offline marketing. De keuze om hier een workshop over te geven was vrij duidelijk nadat we gelezen hadden dat er wekelijks bijna 11 miljoen folders op de mat vallen, waarvan 80% van de lezer in actie komt....

Online vindbaarheid van je bedrijf

Online vindbaarheid van je bedrijf

Iedereen wil goed gevonden worden op internet maar bijna niemand hoe je dit echt goed moet aanpakken. Bij TuinKeur ondersteunen wij onze TuinKeur-leden digitaal o.a. om beter gevonden te worden. We hebben hieronder in kort op een rijtje gezet wat wij voor je kunnen betekenen: Profielen aanmaken op meerdere websites. Wekelijkse berichten plaatsen op je […]

Automatische reacties via Facebook Messenger

Als ondernemer/hovenier zijn er nog al wat communicatie kanalen die je bij moet houden. De klant verwacht verwacht veel van je. Vooral snelle reactie’s, want dat zijn ze gewend. Niet altijd makkelijk, maar soms zijn er praktische oplossingen.  De ‘ouderwetse’ manier van communiceren is nog steeds de telefoon. Daarnaast zijn er vele andere te noemen […]

Mond tot mond reclame voor elke hovenier: de burenkaart

Burenkaarten Deze kaart doe je bij de buren van je klant in de brievenbus. Stel je voor in een stukje tekst en geef aan dat je met een tuinklus bezig bent bij de buren. Mochten ze overlast ondervinden, geef ze dan de gelegenheid contact op te nemen om het samen op te lossen. De kaart […]