TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Online vindbaarheid

Tijdens de TuinKeur klantendag heeft Tjark-Jan de workshop Online Vindbaarheid gegeven. We zetten alle speerpunten nog even voor je op een rijtje.

De eerste vraag was: Maak je gebruik van Google My Business (Google mijn bedrijf)? 34% maakt geen gebruik hiervan of weet niet of zij er gebruik van maken. Maar welke voordelen heeft Google My Business dan? Ten eerst maakt GMB je vindbaar op google maps. Daarnaast zijn je bedrijfsgegevens makkelijk vindbaar, denk hierbij aan je telefoonnummer, openingstijden en een link naar je website. Het laatste voordeel dat we noemde, is dat als je GMB volledig en goed is ingevuld, je hoger komt te staan in Google Search. Voor jullie als hoveniers is het zeker interessant om Google mijn bedrijf te gaan gebruiken omdat de consument zoekt naar een hovenier in zijn eigen omgeving. Zorg dat je alle gegevens goed hebt ingevuld om je lokaal je zichtbaarheid te vergroten!

Is een website belangrijk? Dat was de volgende vraag. 92,5% van de mensen zoekt in google om iets te vinden! Naast dat een website tegenwoordig het visitekaartje is van je bedrijf, ben je online altijd bereikbaar. Mensen, maar vooral nieuwe klanten kunnen altijd iets over je lezen of contact met je opnemen. Ook helpt een professionele website bij het creëren van vertrouwen, en geloofwaardigheid zorgt weer voor meer klanten.

Is jouw website dan ook actueel? Als jouw website niet actueel is zakt je verder naar beneden in google. Hoe weet google dit? Google controleert 1x per 2week alle websites om te kijken of er iets is gewijzigd ten opzichte van de vorige keer.

Wat ook belangrijk is, is dat je website mobiel ook goed in is gericht. Een aantal afknappers van een mobiele website: tekst niet te lezen, pagina past niet op het scherm, linkjes zijn te klein voor aanraakbediening, te traag of er is geen click to call. Voor Google geldt mobile first! Als je mobile website goed op orde hebt je hierdoor een hogere positie in google gaat bereiken.

Je hebt dan een goede actuele website met ook een juiste mobiele versie, maar is de website dan ook ingericht voor optimale vindbaarheid? Voor optimale vindbaarheid is het belangrijk dat je gebruik maakt van linkjes op je eigen website die naar andere websites gaan. Let op ze moeten wel relevant zijn aan je eigen bedrijf, als je linkt naar een supermarkt is dat bijvoorbeeld niet goed. Groot voordeel dat je aangesloten bent bij TuinKeur en gebruik kan maken van goede links (backlinks noemen we dit)

Om je kennis over online vindbaarheid te checken hebben wij een kleine test gemaakt. Probeer deze vragen te maken zonder stiekem terug te lezen.

1-Wat is het voordeel voor je website als je GMB (Google My Business) hebt ingevuld?
a- Je krijgt een hogere positie in de zoekmachine en daardoor krijgt je website meer waarde
b- Google geeft je website meer waarde, dus krijg je een hogere positie in de zoekmachine

2-Hoeveel % van de mensen zoekt in Google om iets te vinden?
a- Minder dan 30%
b- Tussen de 30 en 60%
c- Tussen de 60 en 90%
d- Meer dan 90%

3-Hoevaak controleert Google per 2 weken of je website gewijzigd is?
a- 1 keer
b- 2 keer
c- 4 keer

4-Noem een afknapper van een mobiele website:

5-Wat is een makkelijke manier om meer bezoekers naar je website te krijgen?
a- Externe linkbuilding
b-Adverteren op google

Antwoorden zijn te vinden onder de foto’s

Antwoorden vragen:

1- B

2- D

3- B

4- tekst niet te lezen, pagina past niet op het scherm, linkjes te klein voor aanraakbediening, te traag, geen click to call

5- A

Heeft u vragen over dit artikel?

Ineke van Dijk

Multimedia vormgever

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Marketing

Kalender voor het nieuwe jaar; een mooi relatiegeschenk

Kalender voor het nieuwe jaar; een mooi relatiegeschenk

Tegenwoordig gaat alles digitaal. De ouderwetse agenda wordt steeds minder gebruikt. Je komt ze nog wel eens tegen, maar niet vaak meer. Gedurende het jaar betrap ik mijzelf er wel op dat ik onze TuinKeur bureaukalender wel vaak gebruik. Plannen van marketing activiteiten. In welke week zetten we de nieuwe sociale media campagne in? Wanneer […]

De kracht van online mond-tot-mond reclame

De kracht van online mond-tot-mond reclame

Waarom werken met online recensies?  Dit horen wij te vaak van hoveniers: ‘Wij doen niet aan marketing want wij krijgen ons werk door mond-tot-mond reclame.’ Wanneer u als ondernemer zo overtuigd bent van mond-tot-mond reclame, waarom doet u dit dan niet online? Voor hoveniers is er speciaal de website www.hoveniernederland.nl ontwikkeld.  Vijf redenen om dit te […]

Facebook berichten, hoe vaak?

Met meer dan 7 miljoen dagelijkse gebruikers in Nederland is Facebook een medium dat elke hovenier in zou moeten zetten. Deze dagelijkse gebruiker checkt zijn nieuwsoverzicht namelijk gemiddeld 14 keer per dag. Met steeds meer Facebook pagina’s is de concurrentie op de tijdlijn van de consument groot. Het juiste gebruik van Facebook is dan ook […]

Facebook: actualiteit nog nooit zo belangrijk!

Facebook: actualiteit nog nooit zo belangrijk!

Alweer enge tijd geleden heeft Facebook zijn algoritmes weer veranderd. Het was zo dat de eerste berichten op je tijdlijn met name bestonden uit berichten en reacties van je vrienden en pagina’s waar je de meeste interactie mee hebt. Op deze manier bleef je verbonden met de belangrijkste partijen om je heen. Hierdoor kon het zo zijn dat je een paar dagen later een […]

Facebook – Hoe, wat en waarom?

Facebook – Hoe, wat en waarom?

Een paar cijfers: Facebook heeft in Nederland ruim 9,2 miljoen geregistreerde accounts. Eind 2014 waren er 9,1 miljoen unieke bezoekers per maand (in Nederland). Ruim 90% van de 15 tot 39 jarigen gebruikt Facebook. In de categorie 40 tot 64 jaar 63%, tot 79 jaar oud 44% en de categorie 80+ zelfs nog 28%. Statistieken waar […]

Promotiemateriaal: genoeg voorraad?

Promotiemateriaal: genoeg voorraad?

Het tuinseizoen is weer begonnen!  Met het prachtige weer in het vroege voorjaar kom je al snel in de ‘tuinstemming’: plannen worden gemaakt en bij veel hoveniers stromen de offerteaanvragen binnen. Wij hameren met TuinKeur op het uitbrengen van een fysieke offerte welke persoonlijk bij de potentiële klant wordt bezorgd. De offerte zou in een offertemap moeten […]