TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Zijn online recensies nou echt zo belangrijk?

Mond-tot-mond reclame is voor hoveniers belangrijk. Nog veel belangrijker zijn tegenwoordig de online uitingen over je bedrijf. Via Google, maar misschien nog wel belangrijker, via sociale media. Ruim twee jaar geleden hebben we besloten om dit voor hoveniers te gaan centraliseren. Een website waar alle hoveniers van Nederland op staan en waar elke consument recensies kwijt kan. Maar doen consumenten nou echt wat met recensies? Uit onderzoek van OpenCompanies blijkt dat 92% (!) van de ondervraagden online recensies controleert voordat men een aankoop doet. De eerste opmerking die je vaak van hoveniers krijgt: ‘straks schrijven ze alleen maar negatieve recensies’. Nee hoor! Dat doet slechts 2%.

hovenier-nederland

Kan ik u, als ondernemend hovenier, met onderstaande infographic overtuigen om actief gebruik te gaan maken van recensies:

infographic-reviews-geven-opencompanies

 

Controleer ook uw gegevens op: www.hoveniernederland.nl

Ondersteuning nodig bij uw online aanpak?
We horen het graag: 0528-331678.

theo_clevering_tuinkeur

Theo Clevering
Online Marketing specialist in de groene sector.

tuinkeur_theo_clevering_google  tuinkeur_theo_clevering_linkedin  tuinkeur_theo_clevering_facebook  tuinkeur_theo_clevering_twitter  theo_clevering_tuinkeur_pinterest

Heeft u vragen over dit artikel?

Ineke van Dijk

Multimedia vormgever

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Marketing

Mond tot mond reclame voor elke hovenier: de burenkaart

Burenkaarten Deze kaart doe je bij de buren van je klant in de brievenbus. Stel je voor in een stukje tekst en geef aan dat je met een tuinklus bezig bent bij de buren. Mochten ze overlast ondervinden, geef ze dan de gelegenheid contact op te nemen om het samen op te lossen. De kaart […]

Kalender voor het nieuwe jaar; een mooi relatiegeschenk

Kalender voor het nieuwe jaar; een mooi relatiegeschenk

Tegenwoordig gaat alles digitaal. De ouderwetse agenda wordt steeds minder gebruikt. Je komt ze nog wel eens tegen, maar niet vaak meer. Gedurende het jaar betrap ik mijzelf er wel op dat ik onze TuinKeur bureaukalender wel vaak gebruik. Plannen van marketing activiteiten. In welke week zetten we de nieuwe sociale media campagne in? Wanneer […]

De kracht van online mond-tot-mond reclame

De kracht van online mond-tot-mond reclame

Waarom werken met online recensies?  Dit horen wij te vaak van hoveniers: ‘Wij doen niet aan marketing want wij krijgen ons werk door mond-tot-mond reclame.’ Wanneer u als ondernemer zo overtuigd bent van mond-tot-mond reclame, waarom doet u dit dan niet online? Voor hoveniers is er speciaal de website www.hoveniernederland.nl ontwikkeld.  Vijf redenen om dit te […]

Facebook berichten, hoe vaak?

Met meer dan 7 miljoen dagelijkse gebruikers in Nederland is Facebook een medium dat elke hovenier in zou moeten zetten. Deze dagelijkse gebruiker checkt zijn nieuwsoverzicht namelijk gemiddeld 14 keer per dag. Met steeds meer Facebook pagina’s is de concurrentie op de tijdlijn van de consument groot. Het juiste gebruik van Facebook is dan ook […]

Facebook: actualiteit nog nooit zo belangrijk!

Facebook: actualiteit nog nooit zo belangrijk!

Alweer enge tijd geleden heeft Facebook zijn algoritmes weer veranderd. Het was zo dat de eerste berichten op je tijdlijn met name bestonden uit berichten en reacties van je vrienden en pagina’s waar je de meeste interactie mee hebt. Op deze manier bleef je verbonden met de belangrijkste partijen om je heen. Hierdoor kon het zo zijn dat je een paar dagen later een […]

Facebook – Hoe, wat en waarom?

Facebook – Hoe, wat en waarom?

Een paar cijfers: Facebook heeft in Nederland ruim 9,2 miljoen geregistreerde accounts. Eind 2014 waren er 9,1 miljoen unieke bezoekers per maand (in Nederland). Ruim 90% van de 15 tot 39 jarigen gebruikt Facebook. In de categorie 40 tot 64 jaar 63%, tot 79 jaar oud 44% en de categorie 80+ zelfs nog 28%. Statistieken waar […]