TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Terugblik regiobijeenkomsten

TuinKeur hield de afgelopen tijd regiobijeenkomsten met leden. In kleine groepjes, met andere hoveniers, de bedrijfsresultaten van het afgelopen jaar bespreken is een hele stap. Je stelt jezelf en je bedrijf kwetsbaar op.

Na het analyseren van de digitale cijfers kwamen mondeling veel onderwerpen aan bod. Wat bereken je door en hoe? Uurtarief, reisuren, voorbereidingskosten, doorberekenen machines, omzet per FTE, werk door derden, tekenen wel/niet doorberekenen, planning, personeel/stagiaires, aanbetaling, regie of aangenomen werk, onderhoudscontracten en/of offertekosten. Zo divers de bedrijven, zo divers het omgaan met deze dingen, dat bleek wel. Er waren veel herkenningspunten voor de aanwezige ondernemers maar zeker ook eye-openers.

Conclusie mag zijn dat de regiobijeenkomsten coachende en inspirerende sessies zijn waarin vertrouwen, onderlinge ondersteuning en nieuw elan centraal staan.

Binnen TuinKeur is sparren en coachen 1 op 1 al heel gewoon. Veel leden maken gebruik van deze mogelijkheid. De resultaten daarvan zijn over het algemeen goed meetbaar. Daarnaast dragen ook groepssessies als de regiobijeenkomsten bij tot de ontwikkeling van ondernemende hoveniers. Het is zeker voor herhaling vatbaar.
Maart 2023

Heeft u vragen over dit artikel?

Astrid Fehrmann
Secretariële zaken

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over promotie

TuinKeur overtuigt consument

TuinKeur overtuigt consument

Het kiezen van een consument voor een product of dienst is altijd moeilijk, vooral als het om hoge bedragen gaat zoals bij het inschakelen van een hovenier. Als je tuin wordt aangelegd wil je dat dit in een keer goed gebeurt. Je wilt als consument geen moeilijkheden,...

Het doel van de service uren van TuinKeur

Het doel van de service uren van TuinKeur

TuinKeur heeft als doel om jouw en jouw bedrijf beter te maken. Hoe pak je dat nou aan? Een eerste stap is het gebruik van de service uren van TuinKeur. Wat zijn de service uren van TuinKeur? Elke hovenier die is aangesloten bij TuinKeur heeft jaarlijks een aantal vrij te besteden uren. Deze uren kunnen […]

TuinKeur naar de consument

TuinKeur naar de consument

Nieuw in 2015: Tuin(Keur) plezier: Lieuwe helpt! In het verlengde van een bredere focus op de consument zal vanaf 2015 collega Lieuwe Westra ingezet worden als tuinadviseur van TuinKeur. Het belangrijkste doel hiervan is om TuinKeur als keurmerk voor hoveniers een gezicht te geven bij de consument. Lieuwe rondde zijn opleiding als vakbekwaam hovenier af […]