TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Impressie workshopavond TuinKeur 2022

Het is inmiddels een bekend gegeven: TuinKeur gaat jaarlijks op reis door Nederland met workshops om de hoveniers in onze branche een spiegel voor te houden.

Op dit moment zijn er 14 bijeenkomsten in heel Nederland gepland, zodat iedere hovenier in zijn of haar regio een bijeenkomst kan bezoeken. Een impressie van de workshopavond op film zie je onderaan deze pagina.

Aftrap in Roden

Een impressie van de workshopavond, de eerste, op 15 november in Roden: Zo’n twintig ondernemers waren gekomen om samen te luisteren en te leren. De workshopavond is beslist geen eenrichtingsverkeer, zo zegt Jelle Westra van TuinKeur. Door in de workshop vragen op te nemen, die de deelnemers met behulp van hun smartphone kunnen beantwoorden, kunnen de deelnemers hun situatie en oplossingen onderling bespreken. En elkaar bevragen. De presentatie gaat via een drietal onderwerpen dieper in op de huidige situatie en de toekomst.

 

Hovenierscijfers

De resultaten en cijfers van 2020/2021 worden besproken. Opvallend zijn de grote resultaatverschillen tussen bedrijven. De grote verschillen inzichtelijk op het projectiebeeld, is al voldoende om de zaal op stoom te krijgen. Toch is het voor de deelnemers lastig, zo blijkt, om de vertaalslag te maken naar het eigen bedrijf c.q. om concrete stappen te ondernemen naar verbetering.

Met een uitstapje naar een methode om eigen resultaten te meten en te verbeteren wordt het al inzichtelijker. Door als groep deze methode te bespreken laat je zien dat je niet de enige bent die op zoek is naar verbeteringen. Diverse ondernemers weten dat er verbeterpunten binnen hun bedrijf zijn, maar om concreet de juiste stappen te zetten en vol te houden blijkt lastig.

 

En nu, inflatie!

Het laatste onderdeel gaat in op de kansen die we samen hebben in de komende jaren. Na een aantal jaren van ongekende groei qua omzet (met de nodige stress die dit met zich meebracht) zitten we zo maar in een periode van ongekende inflatie. Wat betekent dat, naast andere slepende kwesties zoals het stikstofdossier, leidend tot de stop van diverse bouwprojecten…?

Hoe gaan we met de inflatie om? Waar liggen onze kansen? Wij zijn en blijven ondernemers, dus reageren we op de omstandigheden; de deelnemers kwamen dan ook met uiteenlopende mogelijke oplossingen, toegespitst op hun eigen onderneming.
We hebben je een impressie van een workshopavond gegeven. Ik denk dat we kunnen zeggen dat de workshop inspireerde en ondersteunde. Met een optimistische blik gaan we de toekomst tegemoet. Dat willen we en dat kunnen we.

Dus als je dit leest: kom ook op een workshopavond en laat je inspireren!

Heeft u vragen over dit artikel?

Astrid Fehrmann
Secretariële zaken

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over promotie

TuinKeur en Meerwaarde

TuinKeur en Meerwaarde

Jullie zijn werkzaam in een branche waarin veel collega’s actief zijn. Het werkaanbod is groot maar gelukkig zijn er weinig hoveniers die thuis zonder werk zitten.  De dagelijkse spanning tussen voldoende werk hebben en voldoende verdienen merken we in de vele...

TuinKeur overtuigt consument

TuinKeur overtuigt consument

Het kiezen van een consument voor een product of dienst is altijd moeilijk, vooral als het om hoge bedragen gaat zoals bij het inschakelen van een hovenier. Als je tuin wordt aangelegd wil je dat dit in een keer goed gebeurt. Je wilt als consument geen moeilijkheden,...

Het doel van de service uren van TuinKeur

Het doel van de service uren van TuinKeur

TuinKeur heeft als doel om jouw en jouw bedrijf beter te maken. Hoe pak je dat nou aan? Een eerste stap is het gebruik van de service uren van TuinKeur. Wat zijn de service uren van TuinKeur? Elke hovenier die is aangesloten bij TuinKeur heeft jaarlijks een aantal vrij te besteden uren. Deze uren kunnen […]

TuinKeur naar de consument

TuinKeur naar de consument

Nieuw in 2015: Tuin(Keur) plezier: Lieuwe helpt! In het verlengde van een bredere focus op de consument zal vanaf 2015 collega Lieuwe Westra ingezet worden als tuinadviseur van TuinKeur. Het belangrijkste doel hiervan is om TuinKeur als keurmerk voor hoveniers een gezicht te geven bij de consument. Lieuwe rondde zijn opleiding als vakbekwaam hovenier af […]