Hoe kunnen we helpen?
-
Aan de slag
-
Instellingen
-
Planning
-
Uitbesteden
-
Algemeen
- Betaling abonnementskosten
- Blijven mijn gegevens bewaard na de proefperiode?
- Gebruikersvoorwaarden
- Het verschil tussen de proefperiode en betaalde versie
- Hoe deactiveer ik een Add-on?
- Hoe installeer ik de App op mijn toestel iOS?
- Hoe installeer ik de CannonWorks App op mijn Android toestel?
- Hoe kan ik de prijzen bekijken van de Add-ons?
- Hoe kan ik een add-on activeren?
- Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
- Hoe kan ik zien of de add-on actief is?
- Hoe lang duurt de abonnementsperiode?
- Hoe lang duurt de proefperiode?
- Hoe wijzig ik mijn e-mailadres om mee in te loggen?
- Hulp nodig?
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten...
- Ik kan niet inloggen
- Ik kan niet inloggen op de APP van CannonWorks
- Ik krijg geen kopie meer van mijn verzonden offerte of factuur
- Ik ontvang vaak dubbele e-mails wanneer mijn klant reageert, hoe komt dat?
- Kan ik gegevens vanuit CannonWorks exporteren?
- Kan ik met een proefperiode gebruik maken van alle functionaliteiten?
- Kan ik tijdens de abonnementsperiode gebruik maken van alle functionaliteiten?
- Kosten extra functionaliteiten oftewel Add-ons extra geld?
- Mijn account is geblokkeerd. Wat nu?
- Mijn e-mail is niet bij de klant aangekomen. Hoe kan dat?
- Moet ik met CannonWorks mijn hele boekhouding anders doen?
- Waar kan ik de factuur van CannonWorks vinden?
- Waar kan ik de support pagina vinden?
- Waar kan ik inloggen?
- Waarom krijg ik e-mails van noreply@cannonworks.com
- Waarom wordt er in de nacalculatie het resultaatberekening met verkoopprijzen
- Wat kost het gebruik van de App?
- Werkt CannonWorks samen met mijn boekhouder of accountant?
- Wordt mijn proefperiode automatisch stopgezet?
- Zijn er filmpjes waarin het werken in CannonWorks uitgelegd wordt?
- Show Remaining Articles (21) Collapse Articles
-
Calculatie
- Als ik een deur selecteer is dit dan voor 1 zijde?
- BTW ouderdomsverklaring
- Een gebouwdeel toevoegen
- Een gebouwdeel toevoegen vanuit de calculatie
- Gegevens van oude calculatie staan niet in CannonWorks
- Gegevens van oude calculatie staan niet in CannonWorks
- Hoe bekijk ik de offerte voordat ik het document doorstuur naar de klant?
- Hoe geef ik op de offerte aan dat het BTW verlegd moet zijn?
- Hoe importeer ik een eerder gemaakte calculatie?
- Hoe kan ik aangeven dat het een woning betreft ouder dan 2 jaar?
- Hoe kan ik een gebouwdeel uit de lijst verwijderen?
- Hoe kopieer of verplaatst ik meetregels naar een ander gebouwdeel?
- Hoe maak ik een calculatie?
- Hoe maak ik een calculatie?
- Hoe maak ik een calculatie?
- Hoe maak ik een nieuwe bewerkingsgroep aan?
- Hoe maak ik een werkbon voor mijn medewerker(s)
- Hoe maak je een glascalculatie?
- Hoe pas ik een korting toe op de offerte?
- Hoe pas ik een vast eenheidsprijs toe?
- Hoe pas ik het BTW tarief aan van een werkzaamheid?
- Hoe selecteer ik een bewerkingssysteem als ik eenheid post heb geselecteerd?
- Hoe specificeer ik de meetregels per verdieping?
- Hoe stel ik in welke gegevens er getoond moeten worden in de Losse begroting
- Hoe voeg ik aanvullingen en uitsluitingen toe?
- Hoe voeg ik de Algemene Voorwaarden toe aan een offerte?
- Hoe voeg ik een bewerking toe?
- Hoe voeg ik een nieuw element toe vanuit de calculatie?
- Hoe voeg ik een specificatie toe bij een element?
- Hoe voeg ik een werkzaamheden toe voor de calculatie?
- Hoe voeg ik toegevoegde kosten toe in de calculatie?
- Hoe wijzig ik aanvullingen- en uitsluitingen?
- Hoe wijzig ik de eenheid van een meetregel?
- Hoe wijzig ik de gegevens die bij object staan op de offerte?
- Hoe wijzig ik een bewerkingsysteem?
- Hoe wijzig ik een product bij een bewerking als "standaard" product?
- Hoe wijzig ik een product bij een bewerking in de calculatie?
- Hoe wijzig ik het uurloon in een calculatie?
- Hoe wijzig of verwijder ik een werkzaamheid?
- Hoe zet ik de BTW aan of uit op een offerte?
- Hoe zoek ik een offerte op adres?
- Hoe zoek ik een specifieke factuur op in het overzicht?
- Ik heb een (gebouw)element toegevoegd, maar ik kan geen systemen inlezen
- Ik wil de uren per onderdeel bekijken, is dat mogelijk?
- Is het mogelijk om de totaalprijs te verhogen of verlagen met een percentage?
- Is het ook mogelijk om de offerte te versturen zonder begroting?
- Kan ik een pand met 2 functies waarbij verschillende BTW tarieven van toepassing zijn in 1 calculatie invoeren?
- Kan ik ook zelf een ondergrond toevoegen?
- NlSfb codering aan/uit zetten in instellingen
- Printopties
- Stap 1 - Relatie en projectgegevens invoeren
- Stap 10 De offertes opslaan en verzenden
- Stap 2 - Gebouwdeel selecteren
- Stap 3 - Werkzaamheid selecteren
- Stap 4 - (Gebouw) element
- Stap 5A - Een bewerkingssysteem selecteren
- Stap 5B - Zelf een omschrijving en een prijs invoeren
- Stap 6A - Meetregels invoeren m1
- Stap 6B - Meetregels invoeren m2
- Stap 6C - Meetregels invoeren stuks
- Stap 6D - Meetregels invoeren per post
- Stap 7 - Toegevoegde kosten invoeren
- Stap 8 - Totaalprijs wijzigen
- Stap 9 Concept opslaan
- Uitleg prijsopbouw van producten in de calculatie
- Waar bepaal ik welke gegevens er getoond moeten worden in de begroting van de offerte?
- Waar kan ik de weergave van de toegevoegde kosten op de offerte instellen?
- Waar selecteer ik bij een glascalculatie de bewerkingssystemen?
- Waar staat de meetstaat met de ingevoerde meetregels?
- Waar vind ik de Interne begroting?
- Waarom betaal ik bij mij groothandel wel hoog BTW en betaald mijn klant laag BTW?
- Waarom wordt in de calculatie niet alle bewerkingssystemen weergegeven?
- Wanneer hanteer ik hoog- en wanneer laag BTW?
- Wanneer hoog en wanneer laag BTW?
- Wat betekenen de afkortingen van de bewerkingsystemen?
- Wat gebeurd er met de prijs als je bij de specificatie een % invoert?
- Wat is een forfaitaire verdeling?
- Wat zijn Aanvullingen / uitsluitingen?
- Wat zijn toegevoegde kosten?
- Wordt er in de glascalculatie rekening gehouden met de 3 maat?
- Wordt er in de glascalculatie rekening gehouden met de minimale bestelhoeveelheid?
- Show Remaining Articles (66) Collapse Articles
-
Rapportages
-
Relaties
- Hoe exporteer ik relaties naar een e-mailprogramma voor een mailing
- Hoe importeer ik relaties vanuit een een ander programma of Excel?
- Hoe kan ik bij een relatie meerdere contactpersonen invoeren?
- Hoe kan ik de gegevens van een relatie wijzigen?
- Hoe kan ik een relatie de-activeren.
- Hoe kan ik een relatie terugvinden?
- Hoe voeg ik een nieuwe relatie toe?
- Is er ruimte in het relatiebestand voor extra informatie bij een klant?
- Is het mogelijk om bij een relatie verschillende e-mail adressen in te voeren voor het versturen van de offertes en de facturen?
- Waar kan ik bij een relatie zijn BTW nummer invoeren?
- Welk e-mail adres wordt weergegeven het overzicht?
-
Urenregistratie
- Als een inhuurkracht of onderaannemer uren registreert en ik krijg ook een factuur, worden deze kosten/uren dan dubbel geboekt in mijn project?
- Hoe kan een medewerker uren met de App registreren?
- Hoe kan ik rapportage van uren over een bepaalde periode uitdraaien?
- Hoe verwijder ik een medewerker?
- Hoe voeg ik een nieuwe machine toe om deze bij de uren te kunnen registreren?
- Hoe voeg ik medewerkers toe?
- Hoe werkt het met Pris-uren oftwel Spaaruren?
- Ik wil dat iemand anders voor mijn projecten uren gaat registreren, kan dat?
- Mijn medewerker kan geen uren wijzigen van voorgaande week, wat nu?
- Urenoverzicht raadplegen i.v.m. urenregistratie
-
Offertes
- De klant gaat niet akkoord met de offerte hoe pas ik de status aan?
- Hoe kan ik bij een afgewezen offerte zien wat de reden van afwijzing is?
- Hoe kan ik de tekst van de standaard offerte aanpassen?
- Hoe kan ik de tekst wijzigen van een specifieke offerte?
- Hoe kan ik een gemaakte offerte terugvinden?
- Hoe kan ik een offerte opnieuw verzenden?
- Hoe kan ik een offerte uitprinten?
- Hoe kan ik een termijnschema toevoegen in mijn offerte?
- Hoe kan ik van een offerte een order maken?
- Hoe kopieer ik een eerder gemaakte offerte?
- Hoe maak ik een nieuwe offerte?
- Hoe maak ik een offerte op basis van regie?
- Hoe pas ik de tekst van de e-mail van de offerte aan?
- Hoe stel ik de winstmarges in?
- Hoe stel ik standaard de BTW vermelding in op de offertes?
- Hoe verander ik de status van een offerte?
- Hoe voeg ik bij het maken van een offerte een nieuwe relatie toe?
- Hoe voeg ik een nieuwe offerte regel toe?
- Hoe wijzig ik de vervaldatum of geldigheidsduur van een offerte?
- Hoe zoek ik opgeslagen offerteregels en materialen op?
- In het veld 'Kies relatie' worden niet al mijn relaties weergegeven, hoe kan dit?
- Is een digitale orderbevestiging rechtsgeldig?
- Is het mogelijk de BTW op offertes uit te zetten?
- Is het mogelijk om een bijlage mee te sturen bij de offerte?
- Is het mogelijk om een bijlage mee te sturen bij de offerte?
- Is het mogelijk om een naar meerdere e-mail adressen de offerte te sturen?
- Kan een klant mijn verzonden offerte online accepteren?
- Kan ik een offerte zomaar verwijderen?
- Kan ik voor particuliere klanten offertes alléén inclusief BTW maken
- Mijn klant heeft per ongeluk op de akkoord knop geklikt hoe zet ik de order terug?
- Offerte maken via de App
- Wanneer is een order of project afgehandeld?
- Wanneer zijn offertes verlopen?
- Wat gebeurt er als de geldigheid van een offerte is verlopen?
- Wat is de betekenis van de verschillende statussen?
- Wat is het verschil tussen een offerteaanvraag en een conceptofferte?
- Wat zijn concept offertes?
- Show Remaining Articles (22) Collapse Articles
-
Inkoop
- Facturen sturen aan [kvk-nummer]-factuur@cannonworks.com
- Hoe boek ik contante of via pin betaalde inkopen?
- Hoe boek ik een automatisch geïncasseerde inkoopfactuur in?
- Hoe boek ik een bestelling op een project?
- Hoe boek ik een inkoopfactuur in?
- Hoe kan ik aangeven dat een bestelling is geleverd?
- Hoe kan ik de status wijzigen naar betaald?
- Hoe kan ik een BTW verlegd factuur inboeken?
- Hoe kan ik een inkoopfactuur printen?
- Hoe kan ik een inkoopfactuur verwijderen?
- Hoe kan ik mijn medewerkers zelf laten bestellen?
- Hoe kan ik zien of de bestellingen verzonden is?
- Hoe lees ik een bestelling in bij een inkoopfactuur.
- Hoe maak ik een betaalbestand aan van meerdere inkoopfacturen?
- Hoe maak ik een nieuwe bestelling?
- Hoe maak ik een nieuwe bestelregel die ook opgeslagen wordt?
- Hoe pas ik een korting toe op een inkoopfactuur?
- Hoe stel een standaard betalingstermijn in voor mijn inkoopfacturen?
- Hoe voer ik een bestelregel in met een afmeting?
- Hoe voer ik een deelbetaling in bij een inkoopfactuur?
- Hoe wijzig ik een bestelling?
- Hoe wijzig ik een ingeboekte inkoopfactuur?
- Hoe wijzig je de Kostensoorten?
- Hoe zoek ik terug op welke grootboek omschrijving ik een artikel heb geboekt?
- Instructie bestellen
- Instructie Inkoop
- Kan ik een betaalde inkoopfactuur terugzetten naar Te betalen?
- Waar vind ik een geboekte inkoopfactuur terug?
- Wat is de betekenis van de verschillende statussen bij bestellen?
- Wat is de betekenis van de verschillende statussen?
- Wat zijn Te betalen inkoopfacturen
- Wat zijn Verlopen inkoopfacturen?
- Show Remaining Articles (17) Collapse Articles
-
Facturen
- Als ik een akkoord op een offerte heb gekregen, kan ik deze dan omzetten naar een factuur?
- Betaalstatus bijwerken met een import vanuit je bank (MT940 of CAMT.053)
- Factuur maken met BTW correctie
- Hoe bekijk ik de openstaande facturen van een bepaalde klant?
- Hoe boek ik een termijnfactuur op betaald?
- Hoe factureer ik een termijnfactuur opnieuw nadat ik deze heb gecrediteerd?
- Hoe geef ik aan dat een factuur betaald is.
- Hoe kan ik bedragen crediteren zonder eerst een credit-factuur te hoeven maken?
- Hoe kan ik de tekst van een herinnering wijzigen?
- Hoe kan ik een factuur downloaden en opslaan?
- Hoe kan ik een gecrediteerde termijn opnieuw factureren?
- Hoe kan ik een herinnering maken en versturen?
- Hoe kan ik een offerte of factuur opslaan of printen?
- Hoe kan ik een termijnschema wijzigen?
- Hoe kan ik het betalingstermijn op een factuur wijzigen?
- Hoe kan ik meer/minderwerk factureren voor een termijnfactuur?
- Hoe kan ik niet gefactureerd termijnen afhandelen?
- Hoe kan ik termijnfacturen crediteren?
- Hoe kan ik zien dat het een herhalingsfactuur is?
- Hoe maak ik een credit factuur van een termijnfactuur?
- Hoe maak ik een creditfactuur?
- Hoe maak ik een losse creditfactuur?
- Hoe maak ik een nieuwe factuur?
- Hoe maak ik een termijnfactuur?
- Hoe maak ik van een offerte een factuur?
- Hoe maak je een herhalingsfactuur?
- Hoe pas ik het betalingstermijn aan van een specifieke klant?
- Hoe verstuur ik een herinnering nogmaals?
- Hoe verstuur ik van een termijnfactuur een herinnering?
- Hoe voeg ik bij het maken van een nieuwe factuur een nieuwe relatie toe?
- Hoe voeg ik een factuurregel toe?
- Hoe voer ik een deelbetaling in als de klant een deel van de factuur betaald?
- Hoe wijzig ik de factuurgegevens van een herhalingsfactuur?
- Hoe wijzig ik het e-mailbericht van de ingeplande herhalingsfacturen
- Hoe zet ik de status van een betaalde factuur terug naar openstaand?
- Hoe zet ik een ingestelde herhalingsfactuur stop?
- Hoe zoek ik opgeslagen factuurregels en materialen op?
- Instructie Herhalingsfacturen
- Is het mogelijk om een factuurnummer te wijzigen?
- Is het mogelijk om een standaard tekst aan de factuur toe te voegen?
- Is het mogelijk om voor een klant meerdere herinneringen in 1 keer te sturen?
- Kan ik de facturen automatisch doorsturen naar mijn boekhouder?
- Kan ik de klantgegevens nog wijzigen bij een factuur die al definitief is?
- Kan ik een factuur verwijderen?
- Kan ik een factuur wijzigen zonder dat een nieuw factuurnummer onstaat?
- Kan ik een factuurregel ook opslaan zodat ik de regel bij een andere factuur weer kan gebruiken?
- Kan ik een specifieke factuur nog voorzien van een extra tekst?
- Kan ik materialen die ik heb gebruikt direct factureren?
- Kan ik termijnfacturen verwijderen?
- Meerdere facturen afhandelen
- Startpagina oplossing FACTUREN Facturen algemeen Hoe verstuur ik een opgeslagen factuur nog een keer naar mijn klant via de mail?
- Waar kan ik de gemaakte termijnfacturen terugvinden?
- Waar kan ik de ingeplande herhalingsfacturen terugvinden?
- Waar kan ik de verstuurde herhalingen terugvinden?
- Waar kan ik het totaalbedrag aan openstaande facturen bekijken?
- Waar kan ik zien hoeveel er nog betaald moeten worden na het invoeren van een deelbetaling?
- Waar stel ik mijn standaard betalingstermijn in?
- Waarom bij het maken van een nieuwe factuur er 2 nummers ontbreken, nadat een factuur is verwijderd?
- Waarvoor gebruik je herhalingsfacturen?
- Waarvoor gebruik je termijnfacturen?
- Wanneer blijft een concept factuur in het overzicht staan
- Wat betekent de status bij de herhalingsfactuur in het overzicht ingeplande herhaling?
- Wat is de betekenis van de verschillende statussen
- Wat is een herhalingsfactuur?
- Wat kan ik het percentage loonheffing instellenbij betaling op de G-rekening?
- Wat zijn concept facturen?
- Wat zijn concept facturen?
- Wat zijn een oninbare facturen?
- Wat zijn verlopen facturen?
- Wat zijn vervallen facturen?
- Wordt een deelbetaling verrekend op de herinnering of aanmaning?
- Show Remaining Articles (56) Collapse Articles
-
Projecten
- Hoe kan ik de order bekijken die ik verstuurd heb naar mijn klant?
- Hoe kan ik een afgehandelde order terugzetten naar projecten overzicht?
- Hoe kan ik een meerwerkopdracht verwijderen?
- Hoe kan ik een project opleveren c.q. afhandelen?
- Hoe kan ik een project opzoeken?
- Hoe kan ik meerwerk vastleggen voor een project?
- Hoe kan ik zien of het hele orderbedrag is gefactureerd?
- Hoe maak ik een nieuwe order of project aan?
- Hoe maak ik een order van een opdrachtbon die ik heb ontvangen?
- Hoe maak ik een order zonder offerte?
- Hoe maak ik een regiewerk order?
- Hoe maak ik van een order een factuur?
- Hoe verwijder ik een order / project?
- Wat betekenen de iconen bij de projecten?
- Wat kan ik met de nacalculatie oftwel projectvoortgang allemaal inzien?
< Alle onderwerpen
Afdrukken
Facturen sturen aan [kvk-nummer]-factuur@cannonworks.com
Geplaatst15-12-2021
Geüpdatet15-12-2021
Dooradmin
Je ziet op je dashboard of bij inkoop een balk waarbij een e-mailadres wordt getoond waar je facturen naar toe kunt (laten) sturen. Dit e-mailadres is het kvk-nummer van jouw bedrijf aangevuld met -factuur@cannonworks.com..
Het werkt als volgt;
Wanneer jij of je leverancier een factuur stuurt aan [kvk-nummer]-factuur@cannonworks.com, dan wordt deze automatisch door CannonWorks verwerkt en bij Inkoop als ‘concept’ geboekt.
Wanneer je deze concept-inkoopfactuur verwerkt, dan wordt deze als inkoopfactuur ‘te betalen’ aangemerkt.
Wanneer je een koppeling hebt met een boekhoudpakket:
Als het concept is verwerkt, dan wordt de boeking automatisch doorgestuurd naar het boekhoudpakket, zodat deze in de boekhouding terecht komt.
Je hebt dan de inkoopfactuur zowel in het boekhoudpakket als in CannonWorks geboekt.
Let op; Dit gaat niet helemaal live. Vanuit de e-mail naar CannonWorks duurt c.a. 30 minuten. Vanuit CannonWorks naar het boekhoudprogramma kan een uur duren voordat deze is verwerkt.
Inhoudsopgave