Hoe kunnen we helpen?
< Alle onderwerpen
Afdrukken

Hoe maak ik een nieuwe offerte?

Als je een nieuwe offerte wilt maken dan moet je dat als volgt doen:

Nieuwe offerte:

  • Ga via menu naar Offertes
  • Klik rechts boven op Nieuwe offerte

Je ziet onderstaand scherm dan voor je:

Voeg eerst een relatie toe door op te klikken
Offerteregel toevoegen:
  • Voer een offerteregel in door bij Typ hier om een regel in te voegen een tekst in te voeren. Klik op

    om een offerteregel of materiaal op te zoeken of voeg met + een nieuwe offerteregel toe (deze wordt dan ook opgeslagen en kun je volgende keer weer gebruiken)

  • Voer het aantal en de prijs in
  • Klik op de OK-knop
  • De regel wordt nu aan de offerte toegevoegd
  • Voeg eventueel meer offerteregels toe op dezelfde manier
Let op: Als je tussentijds stopt dan heeft de offerte de status Offerteaanvraag gekregen en kun je deze terugvinden onder aanvragen op het dashboard of onder aanvragen in het menu van offerte.
Concept offerte:
  • Klik rechts bovenaan op Concept opslaan als alle offerteregels erin staan
  • Hier kun je de tekst wijzigen en zien hoe de offerte eruit komt te zien
  • Als de offertetekst er goed in staat klik je op Mailen of Printen, daarmee wordt de offerte opgeslagen
Offerte opslaan en verzenden:

  • Het mailscherm wordt geopend, het e-mail adres staat al ingevuld, (of je kunt het e-mail adres handmatig invoeren)
  • Pas eventueel de e-mailtekst aan
  • klik op Opslaan en verzenden om de offerte te verzenden
De offerte staat nu in het overzicht Verzonden.
Inhoudsopgave