Hoe kunnen we helpen?
< Alle onderwerpen
Afdrukken

Hoe boek ik een bestelling op een project?

Je kunt alleen bestellingen op een project boeken als je ook de Add-on Projectadministratie hebt geactiveerd.

  • Ga via menu naar Inkoop
  • Selecteer bovenaan Bestellingen
  • Klik op Nieuwe bestelling
  • Kies een relatie (alleen leveranciers worden getoond) of voeg met

    een nieuwe leverancier toe

  • Vink de optie Voor één of meerdere projecten aan
  • Selecteer een project
  • Voer een bestelregel in
  • Klik op

Je kunt in een bestelling artikelen invoeren voor meerdere projecten door steeds een ander project te selecteren. Wil je artikelen invoeren die niet bestemd zijn voor een project dan zet je de optie Voor één of meerdere projecten uit.

Als alle bestelregels zijn ingevoerd voor de betreffende leverancier:

  • Klik op Concept opslaan
  • Voer de gegevens in m.b.t. afleveradres
  • Klik op Opslaan
  • Klik op Opslaan en verzenden, je kunt nu de bestelling doormailen naar de leverancier of klik op Annuleren

De bestelling wordt nu ook weergegeven in het projectoverzicht bij het geselecteerde project.

Inhoudsopgave