Hoe kunnen we helpen?
< Alle onderwerpen
Afdrukken

Wanneer zijn offertes verlopen?

Zodra de geldigheidsduur van de offerte bereikt is, verandert de status van  ‘Verzonden’ naar ‘Verlopen’. Deze offerte is dan nog wel op het Dashboard terug te vinden tussen de Verzonden offertes, maar het icoon is nu rood gekleurd.

Ga je vervolgens naar het menu van de Offertes, dan kun je specifiek selecteren op Verlopen offertes. Je kunt wel gewoon allerlei acties ondernemen op de verlopen offerte.

De geldigheid van de offerte wordt weergegeven op het offertedocument zelf. De knop die de klant in de mail krijg om een offerte in een order om te zetten is dan niet meer actief. Mocht je toch een opdracht van de klant ontvangen, dan bepaald dus zelf of je wel of niet een eventuele opdracht accepteert of dat je een aangepaste offerte opnieuw wilt sturen.

De geldigheidsduur van offertes bepaal je zelf, dit is in te stellen bij de Instellingen->Algemeen

Let op: De instellingen kun je alleen met je pc vinden, via de app kun je deze instellingen niet raadplegen.

Inhoudsopgave